FANDOM

Játék technikai szempontból az FRPG-n alien játékosok számára 6 rang létezik. Ezek életciklusok / fészekben betöltött szerepkörök vegyesen.
Dolgozó -> Felderítő -> Harcos -> K.K.K.K.K. -> Vezér -> Praetorian

Dolgozó, felderítő, harcos és a vezér rang kifejlett idegen életciklusba tartoznak. Bár megjegyzendő, hogy falkavezér idegen rendszerint termetesebbek és erősebbek. Praetorian már egy kimondott új életciklus. Viszont a harcos és vezér közt van az 5K rang, mely öt specializációt rejt a játékos számára. Ezek közt van külön életciklus, enyhébb és erősebb hormonális átalakulás is. (Amolyan vegyes felvágott.)

5K röviden a neve, révén mindegyik specializáció k-val kezdődik.

Karom
Razor - Karom
Edit

Kanon alap: AvP - Arcade
Szerepkör: Erősebb harcos, nagy páncélátütéssel. (butított ravager)
Leírás:
AvP – Arcade szerint kísérletezések révén jött lére. Ám mivel ha DNS-e is változott volna, akkor a többi idegennek rá kellene támadnia, ám ez nem történik meg, tehát csak a hormonjaival játszadoztak.
Vagyis eme idegen természetes úton is létre jöhet, ha a királynő az alattvalójának hormonjait úgy befolyásolja.
Mivel játékos nem lehet ravager, ám nehéz páncélos katonák ellen szükséges valami erős idegen így mondhatni a ravager „butított” változata. (Ám a ravager a praetoriant követő egyik életciklus, míg a karom egy sima harcos idegen.)

Kaptárőr
Defender - Kaptárőr
Edit

Kanon alap: AvP – Arcade, AvP2 film
Szerepkör: Szívósabb páncélosabb harcos.
Leírás:
Egyes értekezések szerint az AvP2 trófea falán lévő kis szarvval rendelkező idegen koponyák azok ilyen „testőr” idegenek, ám a praetorianok feje nem ilyen.
Mivel idegenek hormonrendszere jelentősen befolyásolja az egyedek mibenlétét, így egy sima harcos idegen is növeszthet viszonylag erős páncélzatot.

Köpő
Köpő
Edit

Kanon alap: AvP3 játék, Aliens: Colonial Marines játék, (Alien4)
Szerepkör: Közelharcot felváltja távolsági harc, sav köpés révén.
Leírás:
Sima idegen is képes savat köpni, ám ezt saját vérkeringéséből állj, így hosszútávon nem szerencsés. A köpő mint külön életciklus viszont plusz savval teli hólyagokkal rendelkezik és ebből fedezi a köpéseinek sav igényét. Tovább képes koncentrált savat messzire elköpni, vagy savas párát lehelni.
Játékos számára előbb szükséges a savköpés skill, hogy ezt válassza. Továbbá avatar képek terén volt igény eme alienre, ám valljuk be a köpő nem egyenlő egy savat köpni tudó harcos idegennel.

Kaptározó
Kaptározó
Edit

Kanon alap: Aliens: Colonial Marines játék egy vázlatrajza
Szerepkör: Fészek terjeszkedését a fronton gyorsabban elvégzi, mint egy dolgozó, néhány arctámadót tud szállítani. (carrier butított változata)
Leírás:
Ha a ravager butított játszható változata a karom, akkor a carrier idegennek is szükséges volt egy megfelelő, elvégre az arctámadó sima idegenen is megtapadhatnak. Ám ez a plusz extra, hogy arctámadót vihet a JK kevés volt, így „extra” nyálkát tud termelni, mi elsőre nem hallatszik túl hasznosnak. Pedig rövid időn belül egy kisebb szobát a JK fészekanyaggal be tud így fedni, ezzel pl. számítógépekhez való hozzáférhetőségét meggátolni, vagy ajtókat így
Kaptározó-brett-tojás
eltorlaszolni.
Megjegyzés: Ez a specializáció előbb volt az oldalon, mint az A:CM, illetve annak vázlatrajzának megjelenése. (Tehát szépen ráhibáztam.)

Több nyálka és arctámadó szállításon kívül eme specializáció megkönnyíti a tojás készítés skillt. A nyolcadik utasban Dallas kapitányt az idegen begubózza, mellette pedig Brett holtteste egy furcsa tojásszerű képződményben van. Az egy dolog, hogy az idegeneknek nem kell levegő sem élelem, mert környezetükből kivonják a tápanyagokat, de a királynők tojástermeléséhez több erőforrás kell, vagyis táplálkozás, ám azért, hogy legyen miből tojást készíteni. Sima idegen is képes tojás készítésre ezek szerint, ha elég szerves anyagot szed össze (ember), mi indítja el a tojás képződést, az jó kérdés. Feltehetően pempő és nyálka is kell eme folyamathoz. Filmben egy sima idegen található, ezért a skill minden játékosnak elérhető, ellenben a Kaptározó megkönnyíti eme skillt.

KorruptálóEdit

Kanon alap: Nincs
Szerepkör: Mentálisan erős, gyengébb elméjű lényeket befolyásolhat.
Leírás:
Azt tudjuk, hogy a királynők intelligensek és mentálisan erősek, ennek mellékterméke az idegen imádó szekták tengere. Továbbá feromonokkal sok idegent meg lehet téveszteni és akár irányítani is, de a praetorianokat már nem lehet így átverni. (Aliens: Halál árnyékában) Eme életciklusban mentálisan már fejlettebbek az idegenek.
Ha kanon alapot követnénk, akkor praetorian rangnál lehetne mentális skilleket tanulni. Ezt levittük a falka vezérre. Ám a korruptáló specializációval már ezen a szinten tanulhatóak, és 3 helyet 6 düh pontja lehet a játékosnak.