Oldal kánonja

Az AvP: War FRPG oldal „kánonja” az Alien4: Feltámad a Halál filmet mellező művekre épül. Igaz, az AvP: Civilized Beasts tett kísérletet az ellentmondás feloldására, de elég bugyuta lett a végeredmény. E mellet számos főleg új művet az oldal ignorál történetileg. történetük egy részét veszi át, vagy csak bennük felbukkanó eszközök, lények, helyszínek mik az oldal kánonját alkotja. Ilyen például a Prometheus, vagy az AvP: Three World War képregény.

Megjegyzendő, hogy Alien4 ellenére is sok ezután megjelent könyv, képregény játék és az AvP filmek is ignorálják az Alien4-et. Az elv szimplán az volt, hogy ugyan úgy kánonnak minősülnek a könyvek és mivel előbb voltak, így azok az érvényesek.

Érthetőség véget

Aliens: Bolygó neve Halál film után élénkült meg az AvP kánon. Eleve összevonták az alien és predator univerzumot. Illetve globális esemény sorozatok történtek. Ilyen az Idegenek a Földön. Röviden: Földet ellepik az alienek és mindenki tud már róluk. Ezek a történetek könyv és képregény formában érkeztek, illetve volt videójáték is. Ekkor a könyvek jó része képregényeket dolgozta fel. (lettek eltérések) Történetek közt számos átfedés volt. Aliens: Labirintus folytatása pl. egy kalandjáték lett. Természetesen időközben jött az Alien3: Végső megoldás Halál, ami ellentmondott sok dolognak. Hicks, Newt és Ripley éltek ugyanis. Bizonyos könyvek és képregények (Idegenek a Földön, Lidérces utazás, Ripley háborúja) átalakításon estek át. Wilks és Billie váltotta Hickset és Newtot. Hicks és Newt ugyanis meghalt. Ripley is meghalt, ám mégis visszatért, mint kiderült, hogy embert tökéletesen másoló android. Alien4 esetén ezt a korrekciót nem tették meg, nem lehetett megtenni, mivel kimondták a filmben, hogy kihaltak az idegenek. Egyszerűen szinte minden ignorálta az Alien4-et. AvP film is, melyben Bishop feltűnése alapján Alien3-ban Bishop ugyan olyan android, mint Ripley a Ripley háborúja könyvben/képregényben. (Ripley sejtette is, hogy a WY alkotta meg őt.)

Amit az emberek megszoktak játékokban, hogy M41A-val lőnek alienre és predatorra, azaz Alien4 mentás kánon. Mert Alien4 miatt ez nem lehetséges. Aliens: Colonial Marines játékot pedig hanyagoljuk.

Hasonló a helyzet a Prometheusszal. Az oldalon a mérnököket a pilóták kreálták. Sőt a Promethes féle kánon is kétséges. Ridley Scott kijelentette, hogy nincsenek predatorok az alien univerzumban. Nos, a Fire and Stone képregényekben vannak és ezekre rábólintott. Elvileg az újonnan megjelent könyvek, mint a Harag trilógia kompatibilis a Prometheus filmmel. Yautjának nevezik benne a predatorokat, ami az AvP trilógiából származik, ami ugye annak a része, hogy a Földet ellepik az idegenek. Sőt sok dolgot át vettek régi képregényekből az újjakban. Ehhez jön az, hogy jelenlegi felállás szerint a yautja és a hish predator is kánon. Mivel az oldalon a yautja kánon, így a hish röviden: Erkölcstelen, hímnős elmebeteg mészárosok. De ez ugyan úgy igaz az Aliens könyvekre is. Tehát a Prometheus, Idegenek a Földön, Alien4 ugyan az a kánon. Tehát egymás mellet léteznek a mérnökök és a pilóták. Magyarán: ritka nagy katyvasz, senki ne keressen logikát.

Alien4 előtti illetve ezt követő művek is képesek elég szépen ellentmondani egymásnak. AvP: Three World War, bár eredeti Alien4 mentes kánon része, eléggé félrecsúsztak vele a készítők. A képregény ignorálja a trilógia harmadik könyvét. Ettől függetlenül az oldalon a képregény eseményei megtörténtek, csupán csak az eleje módosult annyiban, hogy Machiko Noguchi a CMC-vel nem utazott el Ryushira, ott nem fejezett le egy predatort se, hogy beszéljenek… nem, simán csak szolt Bakuubnak, majd indult a hadjárat.

Művek beszerezhetősége

Ne kérjen senki az oldalon torrent linket X-Y játékhoz, vagy képregényhez. Legtöbb PC-re kiadott játék legális úton elérhető Steamen. Képregények terén sajnos rosszabb a helyzet. E téren célszerű apróhirdetés oldalakat nézni. Én speciel sok könyvet Vateráról szereztem be. Továbbá célszerű képregény börzékre is kilátogatni. Vannak „garázs” fordító csoportok, melyek hivatalosan magyarul meg nem jelent képregényeket is magyar nyelven árusítanak. (Ne engem kérdezzetek, hogy mennyire legális.)

Könyveket Magyarországon a Szukits forgalmazza. Jelenleg mikor ez íródik már sok könyv nem rendelhető meg tőlük. Egyszer már megtették, hogy újra kiadták a régi könyveket. Így remélhetően az új AvP olvasóknak is lesz majd ilyen öröme, hogy újra megjelentetik eme műveket.

Források

Alien, Predator, AvP és Prometheus filmek
Alien, Predator, AvP könyvek és képregények
Alien, Predator, AvP játékok + reálisabb/jó minőségű modok. (pl. AJL)
Alien adatbázis
Aliens Online
AvP Univerzum
AvPGalaxy
Alien Fuzion
Xenopedia
Aliens - Colonial Marines Technical Manual

És számos hivatásos és hobbi művész alkotásai. (PL.: H R Giger vagy K Max)