AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

AvP univerzum az Alien4-ig olyan volt, mint a Star Wars 2014.04.29-ig. Vagyis a filmek, könyvek, képregények és játékok ugyan abban a világban játszódtak. (Azért eme dátum van itt, mert ekkor jelentette ki Miki egérke és Scott papus értelmi szintjére lesüllyedt Lucas bácsi, hogy kidobják a kukába a Star Wars több ezer évet felölelő kanonját… gratulálok nekik!)

Alien4 után az AvP1 film is az eredeti kanont követi amúgy. Tehát nem csak a könyvek és képregények tesznek magasról eme filmre, de más filmek is.

Mért nem lehet az Alien4 kanon?

1, Kimondja, hogy az alienek kihaltak az Alien3 filmben. (Filmek kanonikusságára emelt A:CM játék viszont ismét ellentmondás.)

2, XXIV. Században játszódik. ICC és a CMC megszűnt és helyette az Egyesült Rendszerek (United Systems) van… de hogy a rákba szűnhetett meg a CMC, ami 300 évig létezett. CMC 2101-ben alapul így legrosszabb esetben is 2401-ben szűnik meg! Az Alien4 idején még van CMC a dátumok szerint. A CMC pedig ha azt vesszük egy Föld centrikus irányítási formának a vérebe. De a filmben enyhén nagyon utalnak rá, hogy a Föld az már lényegében jelentéktelen valami. Tehát akkor mégis mi a…

3, A klónozás. Képtelenség! Aki kicsit is ért a klónozáshoz az látja, mekkora marhaság, hogy leklónozták Ripleyt benne a királynővel. Biológiai képtelenség!

Eredendő bűn könyv, a film közvetlen folytatása:

4, Filmben lefektették, hogy a Földnek nincs komolyabb hatalma… erre a könyvben hatalmas mega városok vannak, meg azt sugallja, hogy a Föld az még mindig az irányító… Öm... hogyan?

5, Alien4 alternatív vége (ami igazából a meghosszabbított vége, nem alternatív), hogy Párizs mellet szálnak le mi romokban van. Erre könyvben tengerparton egy erdő mellet... WTF?

6, Könyv szint mindenért a Loki felelős. Loki egy hátér hatalom mi a pilótákkal (ahogy magukat hívják Mala’kak) üzletel. Ők irányították a Weyland Yutanit is a háttérből és satöbi. Ennyi. Igen. WY csak egy báb volt. Remek.

7, Pilóták révén igazából végtelen alien forrásai vannak a Lokinak. Akkor mi értelme volt Ripley klónozásnak? Mégis mi? Ismét csak azt tudom írni, hogy WTF.

8, Pilóták azért foglalkoznak az idegenekkel, mert a fajtájuk meddő lett és idegenek révén akarják valahogy ismét visszaszerezni a szaporodó képességüket. Aha… persze. Oké. Prometheus-szal így három féle „pilóta” van már így.

9, Csak egy földszerű saját bioszférával rendelkező bolygót fedezett fel az emberiség... eredeti kanon szerint pedig rahedli sok van.

Röviden összegezve. Nonkanon, oldal szempontjából. A hibridet átvettük, és azt hogy a pilóták Mala’kak-nak hívják magukat. Mást viszont nem. Bele se lesz csiszolva az oldalba.
Filmnek jó, de mint hogy egy realitásban legyen az eredeti kanonnal? Fizikai képtelenség. (Ami érdekes mert ez nem fizikai dolog.)

Advertisement