AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Ez egy érdekes csiszolat cikk mivel ezen a játékon nincs mit csiszolni. Eredeti kanont követi és a Földön az első háború elvesztése után játszódik, egy túlélő csapat katonája ként. Mivel Arcade lövöldözős játék ezért úgy is kell kezelni. Ám van létjogosultsága az eredeti kanonban. Főleg azért, mert a Prometheus után nem várhatunk már igazán eredeti kanon hű műveket. Ez a játék mégis az.
Sok olyan idegen van mi elsőre hülyeségnek tűnik. Én is hőbörögtem mikor első demo videókat megláttam. Viszont van rájuk magyarázat, mit én tovább fűztem és a rendes kanon szövetének részéve tettem. Abszolút nem volt megerőltető.
A jegyzetek, kidolgozás és adatbázisba bekerült írásokat mind közzé teszem itt is.

Jegyzetek[]

Ez nem a CMC. Talán Egyesült Amerika saját hadereje.
•    CMC-nél használt lángszóró és smartgun itt is van. – Smartgunt rosszul tartják. Nincs se hordmellény, se csatlakoztató, így nincs automata célzás sem!
•    M41A helyet az M16 jövőbéli változata van.
•    Pumpás sörétes – 12 golyó
•    M40-es gránát
•    Nagy mesterlövész. Egy lövés egy idegen. – 10 golyó
•    Gránátvető – 10 gránátos.
•    M577-nél nagyobb APC van, ám a lövegei hasonlók. Látszik rajta hogy földi biztonsági erőkre szabott, nem a CMC-nek.
•    Katonai jeepek.
•    Páncélozott teher/csapat szállító. 8 ülés + sofőr és anyós.

Alien
•    Nagy dögök azután tűnnek fel, hogy azok a valamik becsapódnak.
•    Normál emberből kikelt. (Alien4-es dizájn.)
•    Runnerek. – Hat lábuk van.
•    Valami pilótánál is nagyobb praetorian szerűség. – Pilótából kikelet praetoriannal megmagyarázható. – Jurassic Park féle T-rex hörgése van a nagy dögnek.
•    Katyusa alien. Tüskéket lövel ki, mik… nyomkövetősek? WTF? – Alsó álkapcsa mellet kis tülkök vannak. – Sok fantazi és szkifiben vannak tüskéit kilövő állat. Elvben ilyen gazdatestből származhat.
•    Óriás mellkasrobbantók, vagy kígyóból kikeltek… Ám az oldal adatbázisa szerint minden idegennek minimum egy pár végtagja van.
•    Kis angolnaszerű mellkasrobbantók. Valszeg halakból.
•    Ku’vasok királynő arctámadó. Normál arctámadót nem is láttam.
•    Repülő farokkal támadó arctámadó… ez de ratyi.
•    Sav zöld a játékban, holott sárga a sav. Ritkán zöldes, pl. preadlien esetén.
•    Feketes színű repülő királynő, mi az A szériás óriás praetorianra rá ront. – Ez normál xeno lehet. Két láb, két szárny és a királynők csökevényes karjai. (Denevér gazdatest és lehet, hogy ez egy empress.)

Armageddon.jpg

Konténerek lezuhanása (első két fejezet)
1.    Sima drone idegenek támadnak.
2.    Repülő arctámadók rajban feltűnnek a konténer felől.
•    Nagy praetorian lehet egy nem látott konténerből jön, vagy előző kettőből.
3.    Konténer a járműből kiesés után zuhan ellentéteses irányba, mint ahova a másik jármű elhajt.
4.    Ami közvetlenül látni, hogy egy felhőkarcolóba csapódik. Ebből jön a katyusa alien.

Harmadik fejezet
A bunker belül nagy üres térrel rendelkezik, sok menekült. Bunker teteje lerobban és draco idegenhez hasonló idegenek támadnak. (Emberből kikeltek csak szárnyakkal…) Drone és repülő arctámadók is jönnek, meg királynő arctámadók. Mesterlövész puska itt előkerül. Bejön a nagy praetorian is. – Tehát ostromolták a bunkert. Kígyó izék is jönnek ismét.
Szárnyas királynő rá ront a nagy praetorianra és neki feketés a színe. Királynő nyer. Jó eséllyel normál idegen és lehetséges, hogy empress.

Negyedik fejezet
Itt is csapódik még be konténer. Holott minimum pár óra eltelt a második fejezet óta. Viszonylag közel volt egy űrhajó. Valószínűleg nem merték használni eddig és csak az A széria miatt voltak kénytelenek használni. Utolsó lehetőség volt nekik.

Oldalba csiszolás[]

Gond ott kezdődik, hogy az eredeti kanont követi, ám hála égnek ad magyarázatot a sok irreális alienre.
Mivel a Föld idegen megszállásának elején játszódik a játék a dizájn alapján pedig egy amerikai nagyváros, valószínűleg Neonopolis. Tehát Egyesült Amerika pár megmaradt katonája van a játékban, és pl. ezért használnak M16 egy változatát és nem M41A-t.
Korari győzelem után a CMC egy új mesterséges alien szériára ad engedélyt a WY-nek. (Armageddon név miatt ez legyen A széria) Föld orbitális pályáján lévő Capells nevű kutató űrhajón fejlesztik ki eme idegeneket. Ám valami miatt a hajó megsemmisül. Valószínűleg az idegenek elszabadultak. A hajót nem ismerjük, de sima roncs darabokon az alienek nem élnék túl a zuhanást. Az űrhajó felépítése valószínűleg szelvényezett, hogy galiba esetén csak pár szelvényt kelljen leválasztani. Minden szelvény pedig rendelkezik minimális felszereltséggel, hogy orbitális pályán maradjon vagy landolhasson. Igaz ezek becsapódtak, de nem olyan erőteljesen mintha tényleges zuhanás lett volna. (Ember így sem élte volna túl.)
Tehát innen a mindenféle bizarr xeno. Sima alienek is jó eséllyel a lezuhant elemekből származnak, mivel ha ennyi alien támadna csak úgy, az embereknek esélyük sem lett volna eddig túlélni.
Az emberek erődje mellet és közelében lévő rengeted királynőt hordó arctámadó tojást pedig a sima idegenek tehették oda, hogy ez amolyan csapda legyen. (Vagyis felhagytak az erőd ostromával a normál xenok, de azért meglepetés tojásokat ott hagytak, hogy azért pár ember mégis meghaljon, ha úgy adódik.) – Kis angolnaszerű mellkasrobbantók pedig lehet halakból frissen előbújt kis idegenek. Víz mellet ott vannak a tojások. Bármikor elkaphattak pár nagyobb hallat.
Repülő idegenek bár a röpképes királynővel tűntek fel, baromi sok van, és négy lábuk/kezük és két szárnyuk van. Földön élő röpképes állatok közül legfeljebb denevérek és klónozott pterosaurusok szolgálhattak gazdatestként. De azokból csak két szárny és két lábas idegenek lettek volna. Empress ilyen, valószínűleg óriás denevérből lett. Más bolygó állataiból kikelhettek, lehetett egy állatkert vagy magán gyűjtemény, vagy hasonló a közelben, ám akkor is túl sok.
A legvalószínűbb, hogy a sok A szériás idegen nem csak az emberi túlélőket szívatták, hanem a közeli fészket is megtámadták és az empress ezért hagyta ott a fészkét. A fészek lehet elpusztult vagy éppen, hogy csak nyert, ezért az empress megindult a többi A szériás idegen ellen. (Maradék alattvalója vagy a fészekben maradt, vagy nem érték el az emberi arcvonalat.) Kifejezetten a nagy praetorian ellen, mivel az lehetett mentálisan a legfejlettebb, továbbá az fejlődhet leghamarabb királynővé. Miután megölte, feltehetően más óriás praetoirn nem volt már, így valami miatt az embereket elsődlegesebb veszélynek könyvelte el, mint az többi A szériás idegent.

Ami az adatbázisba bekerül[]

A széria

WY hajó.jpg

Korari bolygón létrehozott K széria utódja. Korarin nem sikerült a mesterséges új alien faj esetén a speciális fejlődési stádiumokat előállítani. Dr. Samuel Kadinsky a predalein királynőjére nagyon büszke volt, holott csak annyi a különbség, hogy predatorból kelt ki.
K széria megsemmisülése után a CMC engedélyezte a WY-nek, hogy új szériát hozzon létre. A koncepció természetesen kontrolált idegen hadsereg mi kiirtja a Földet megszállva tartó idegeneket. Kísérletek folyamán génsebészettel új alien alfajt hoztak létre, majd gazdatestekkel kísérleteztek, az ígéretes variánsokat pedig további génsebészetnek vetették alá. A „kész” prototípusokat pedig kompatibilisé tették egymással, hogy azonos fajt lássanak egymásban. Ezután pedig klónozással sorozatgyártás volt a cél. (Az életciklusos, gazdatestet szaporítást elhagyták. Nem maradt volna sokáig titokban az új „hadsereg”, és a közvélemény ellenszenvét csökkenteni akarták azzal, hogy sem embert sem állatot nem áldoztak fel a tömeggyártásért.)
A kísérletek és a gyártás egy több különböző modulból álló űrhajón folyt a Capells-en, a Föld orbitális pályáján. Ám a káosz természetesen kitört és az egész projekt ment a kukába. Űrhajó jó pár modulja pedig kényszerleszállást hajtott végre a Földön. Az A széria viszont elbukott. Tény és való, hogy a Földön maradt túlélőknek is köszönhető ez, mivel jelentősen megritkították az A széria létszámát, mire a normál idegenek is felvették volna a harcot velük.

Az A széria koncepciója szerint a sereg több különböző idegenből állt volna. A kísérletek folyamán nem sikerült ravagert előállítani például, kompenzációnak viszont T-rex-nél is nagyobb praetoriant sikerült létrehozni.
Létrehozott típusok az alábbiak:
•    Emberből kikelt drone.
•    Hatlábú runner.
•    Óriás mellkasrobbantóhoz hasonló végtag nélküli kígyószerű idegen.
•    Röpképes arctámadóhoz hasonló „lények”. Nem feladatuk a gazdatest szerzés, farkuk végén található pengéjükkel támadnak.
•    Óriás praetorian. Ravagerekkel szemben hozták létre. Mivel a ravagernél nagyobb így a páncélzata is képes felfogni a ravager karmait. Egy az egy elleni küzdelemben a ravager marad alul.
•    Köpő idegenek kimaradtak a palettából. Helyettük egy katyusaként viselkedő roppant torz idegent fejlesztettek ki. A lény hátából képes savas tüskéket kilőni, miket viszonylagos pontossággal ellenfeleire irányíthat. A tüskék egy normál emberből kikelt idegennel végeznek, míg a savasság talán annak tudható be, hogy a CMC előre készülhetett arra, hogy emberek ellen is bevesse az A szériát.
•    Szárnyas drone. Alapvetően emberből kikelt idegen plusz egy pár szárnnyal.

Emberi technológiák terén:[]

ATV B7-es nehéz katonai tehergépjármű

ATV B7-es nehéz katonai tehergépjármű 1.jpg

Tíz keres páncélozott és M577-es APC fegyverzetével ellátott katonai teherszállító eszményi utánpótlás szállító frontvonalon, megszállt területeken és békefenntartáshoz is alkalmas. Egy egyszerű ellátmányszállító rendelkezik egy M577-es tűzerejével. Kell ennél több?
Alkalmazható csapatszállításra. Alkalmazható ellátmányszállításra. Mobil orvosi egységként is alkalmazható. Belső tere nagy mértékben modolható. Könnyedén lehet beszerelni orvosi műszereket, priccseket, vagy ülőhelyeket. Helyenként mobil parancsnoki központként is alkalmazzák, vagy tudományos célokra. Páncélzata a kézifegyverek ellen alkalmas, közepes és nehéz páncéltörő fegyverek viszont már átütik. Rendszerint reflektorokkal szerelik fel. Elől jobb és bal oldalán két ajtóval rendelkezik. Hátul pedig egy lehajtható rámpaként működő harmadikkal.
Egy valami fontos, a mérete miatt villámháborúra nem alkalmas. A CMC így csak elhúzód hadműveletek esetén használja. Továbbá olyan helyőrsökön található melyek kolonizált jelentős lakossággal bíró bolygón van.
50 km/órás sebességet csak autóutón ajánlott kiaknázni, terepen bár jó terepbíró nem ajánlott ez a sebesség. Egy ember szükséges a vezetéséhez. Még egy fő ki koordinálja a fegyverzetet. Ezen felül harminc fő számára tud kényelmesnek mondható helyet biztosítani.

W9A Hummer

Egyesült Amerika által használt gyors könnyű harci jármű nagyfokú modolhatósággal. A gyarmatügy M-242 mellet tette le a voksát, így eme harcjármű nem képezi hagyományosan a CMC harci jármű parkját. Viszont a Föld bukása után a CMC irányítása alá helyezte Egyesült Amerika maradék haderejét, így számos W9A is a CMC kötelékébe került.
Kiépített úton 150 km/h sebességre képes. Leginkább védelmi és felderítési feladatokra alkalmas. Kézifegyvereket kibírja a páncélzata. Terepen is megállja a helyét. Öt főt képes szállítani. M78KZ impulzus ikerüteg az alapfegyverzete.

M279 APC

Leginkább földi országok haderői által alkalmazott páncélozott csapatszállító. Olcsósága miatt számos gyarmatbolygón és nagyobb világ milíciájában is megtalálható. Végsebessége 100km/h. Nyolc főt képes szállítani, plusz a sofőr és az anyósülés. Összes fegyverzete egy M78KZ impulzus ikerüteg. Harctérre katonák szállítására alkalmas, de mint harceszköz már nem állja meg a helyét. M577-él alkalmazott parancsnoki központtal nem rendelkezik.

10milis impulzus K8-as négyütegű légvédelmi löveg

10milis impulzus K8-as négyütegű légvédelmi löveg.jpg

M41A-val közös lőszeren él. A különbség, hogy eme kicsike elektromágnese sokkal nagyobb kezdősebességet produkál így a lőszer páncélátütő ereje sokkal nagyobb. Telepített védelmi fegyverzet vagy járműre szerelve szokás alkalmazni. Legelterjedtebb változatot manuálisan kell kezelni. Bár űrhajók védelmi fegyverzeteként legyártott példányokat az űrhajó kezeli automatikusan.

M78KZ 10milis impulzus ikerüteg

M78KZ 10milis impulzus ikerüteg.jpg

Járművek védelmi fegyverzeteként használják. Két különálló dobtárral rendelkezik. A lövegek külön is használhatóak és egyszerre is. Egy tár csak a hozzá rendelt löveget képes lőszerrel ellátni. Dobtár 600 lőszert tartalmaz.

U.A. 3M Katonai Kevlár sisak

U.A. 3M Katonai Kevlár sisak.jpg

Egyesült Amerikai hadereje által használt kevlár katonai sisak. Olcsó és életet menthet, bár a modern korban már elavult. De 2300-ig az U.A. Army alapfelszereltsége.

M2 típusú személyi páncél.jpg

M2 típusú személyi páncél

Egyesült Amerika által használt páncélzat. Hasonló az M3-hoz, révén az elődje. Bár valamelyest rosszabbak az értékei, viszont olcsóbb is. 3M sisak alap tartozéka.

M4C1

Egyesült Amerika hadseregének alap rendszeresített fegyvere. Tára 50db tíz millis impulzus lőszert foglal magába. Alapfelszereltségként pumpás gránátvető, mely M40-es gránátot használ, viszont egyszerre csak egy lehet a tárban. Továbbá egy red dot célzó is a fegyver alapfelszereltsége.
Ezen felül pár kisebb módosítás elvégezhető rajta.

M29 gránátvető

M40-es U4-es gránátok használatára alkalmas. Revolver tárba 10db gránátot képes befogadni. Félautomata tűzmód mellet automata tűzmóddal is rendelkezik. Fejlett visszarúgás csillapítóval rendelkezik, emiatt a fegyver elég méretes, no meg költséges.

M59ML mesterlövészpuska

U.A. Army által használt félautomata mesterlövészpuska. Tíz lőszeres tárkapacitással. Fejlett visszarúgás csillapítójának hála, állva is könnyedén használható az félautomata mód. Két kilométeren belül megbízhatóan el lehet vele találni bármit. Bár távolsággal arányosan csökken a páncélátütő képessége.

M28 Combat Shotgun

Pumpás sörétes puska Egyesült Amerika hadseregében. Méretes fegyver visszarúgás csillapítóval van felszerelve, így könnyebb célponton tartani és gyorsabb tüzelésre képes. Tárkapacitása tizenkét lőszer. Más sörétesektől eltérve kisebb a sörét szóródása, más sörétesekhez képest kétszer messzebbre is halálos lövés leadható.

Linkek
http://www.avpgalaxy.net/2014/02/05/aliens-armageddon-coming-arcades/

http://doozy_studios.prosite.com/216926/2396265/gallery/aliens-armageddon

http://arcadeheroes.com/2014/01/31/new-screenshots-play-mechanixs-aliens-armageddon-arcade/

http://www.arcadebelgium.net/t4738-aliens-armageddon

http://www.avpgalaxy.net/gallery/thumbnails.php?album=321

Végigjátszás[]

https://www.youtube.com/watch?v=T8rLmG9gC80
https://www.youtube.com/watch?v=cqcLY_7phck
https://www.youtube.com/watch?v=WFwyVkj9a5Y
https://www.youtube.com/watch?v=XMpq4_TENPU

Advertisement