Arctámadó 1.gif

Az alienek életciklusának egyik fontos szakasza, az arctámadó (egyéb elnevezése arcölelő, arcmászó, pók és csontkéz) a tojásban kezdi életét, mint egy önjáró nemiszerv. Az arcmászó kb. 25-35 cm hosszú, négy pár csontos ujja van és egy kb. 30-40 cm hosszú farka. Arctámadók közt lehet némi különbség annak ellenére, hogy ugyan ahhoz az „alap” fajhoz tartoznak. Ennek oka ismeretlen. Néha előfordul, hogy kis tüskék merednek ki a hátából. Színe halovány barna, sárga illetve szürke lehet a lénynek. Rendkívül gyorsan képes mozogni és ha megtalálja a gazdatestet farkát maga alá húzza és kilövi magát az áldozat arca felé. Miután ráugrott csontos ujjait megfeszíti az áldozat fején és a petecsövét az áldozat szájába dugja, a farkával elszoríthatja az áldozat torkát, hogy elájuljon. Két léghólyaggal is rendelkezik, ami az optimális koncentrációjú levegőt juttat az áldozat légcsatornáiba. Miután a megtermékenyítés végbement az arcmászónak nincs sok ideje, környezetétől függően menedéket keres, majd elpusztul, ám az embrió már az új gazdatestben növekszik. Arctámadó akár órákig is a gazdatest arcához tapadhat, olykor viszont tíz perc elteltével leválhat.

Amennyiben a gazdatest szájnyílása túl nagy, az arctámadó megpróbál így is bele petézni. Ehhez feltehetően gyorsan próbálja elkábítani a lényt kábító gázzal, majd a pofájába gyorsan belemászva normálisan belepetézik. Bár azaz opció is fennáll, hogy szimplán mászik a lény torkán, a gyomorsav úgy sem árt neki.

Arctámadóknak két bőrrétegük van. Felső réteg poliszacharid fehérjékből áll. Másodlagos belső bőrszövetének sejtjei folyamatosan elhalnak és ezek helyére polarizált, szerves szilikátokat épít be. Szilikátokra való lecserélés akkor következik be, mikor az arctámadó elkapta a gazdatestet. Második bőr folyamatos szilárdulásával igyekszik elérni, hogy minél nehezebben lehessen lefeszegetni az áldozatról. Szilikátos sejtek fémes kötésűek. Szilikátréteg páratlanul szilárd molekuláris struktúrát mutat mikroszkóp alatt. Eme két réteg közt helyezkedik el a vérkeringésen kívüli plusz sav, mi nagy nyomás alatt van. Sima savas vér mellé ez egy extra védelmi vonal.

A gázkiválasztást másra is képes használni. Képes a környezetből azokat a gázokat kinyerni és testében felhalmozni mik az adott nyomáson és gravitáción számára lebegést tesznek lehetővé. Így a levegőben lebegve farkát használva képes egy síkban haladni. Ez a folyamat, hogy felszívja magát gázokkal idő igényes. Persze a levegőben ahhoz, hogy még jobban felemelkedjen ismét gázokat kell felszívnia (de egy bizonyos mennyiségnél többet nem képes testében tárolni) Ereszkedésnél pedig ki kell engednie a gázokat. A levegőben viszont lassú, és könnyű célpont.

Táplálékuk exadrenalin, melyet a tojás termel számukra. E nélkül napokig, talán pár hétig bírják. (Labor körülmények közt különböző tápoldatokkal ezt egészen jól tudják helyettesíteni.) Van hogy az arctámadók gazdatest közelségének hiányában is elhagyják a tojást, ahova már nem fognak tudni visszatérni. Ilyenkor magányosan portyáznak, de előfordul, hogy falkába verődve keresnek gazdatestet. Az ilyen csoportok akár száznál is több arctámadót tartalmazhatnak és fészket is elhagyhatják.

Praetorian arctámadó

Erősebbek és szívósabbak, mint a sima arctámadók, illetve messzebb tudnak ugorni. Színük pirosas.

Királynő arctámadó

Az átlagosnál valamivel nagyobb arctámadó, lábai között hártya van, illetve a farka pengés és jobban páncélozott. Színe fekete, vagy vörös. A királynő arctámadó a gazdatestbe a leendő királynő embriót juttatja, ráadásul ekkor még nem pusztul el, ugyanis még van elég ereje, hogy egy másik gazdatestet is megfertőzzön, bár ekkor nem királynő, hanem egy átlag alien embrió kerül a testbe, hogy majd a királynőnek legyen védelme.

Hím idegen arctámadó

Roppant ritkák és jelentősen el is térnek a többi arctámadóktól. Szürkés sápatag színük van, zöldes árnyalattal. Elülső pár lábuk erőteljes, többi ehhez mérten csökevényes, lábak közt hártya húzódik. Legszembetűnőbb eltérés, a légzsákok hiánya, illetve ami helyettük van. Laikus számára természetesen, ez a két here szerű képződmény a légzsákok.