AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Pulzuskor
„- New Yorkból jöttek, ugye? Én azt már messziről látom. Maguk nem szenvedték meg úgy a pulzuskórt, mint mi itt Jerseyben. Egész kerületek változtak bolondok házává, lakóik pedig dühöngő őrültekké, mielőtt a betegség végleg elintézte volna őket. Legszerencsésebbek életben maradtak, sőt egy-kettő talán még mindig él. Megkapták a fertőzést, de nem haltak bele. Magának viszont az első érintésükre vége.
- Kaptam védőoltást. – ellenkezett Stan.
- Persze. De megvédi vajon az oltás az új vadakkal szemben? Ezek többnyire olyan emberek, akik fölgyógyultak a pulzuskorból, de valamijük azóta is hibádzik. Mármint a fejükben. Valami önkontroll vagy ilyesmi. A legapróbb dolgokra földühödnek, és akkor gyilkolni kezdenek. Olyankor csak egy jól irányzott lövés állítja meg őket.”
Részlet:
Aliens: A halál árnyékában

Szó sincs semmiféle élőholt zombi vírusról, bár külsőségben olyasminek mondható. Állatvilágban még a Földön is találhatóak olyan paraziták melyek képesek irányítani a gazdatestet, (Fájdalom keltés útján a xenomorph is képes ilyenre.) továbbá vannak betegségek mik elveszik a fertőzött eszét, ilyen a veszettség és a bólogató kor is. A bólogató kor a huszonegyedik század elején Afrikában okozott problémát, bár a fertőzöttek nem kimondottan veszélyesek, ám tudatukat elvesztik.
Pulzuskor a földi háború utáni menekült táborokban kezdett terjedni. Forrását nem ismerjük. Sexuális úton és nyállal terjed.

A vírus magas lázat és fizikális fájdalmat okoz a fertőzöttnek. Kínokba a fertőzöttek nagy része belehal. Egészben a legrosszabb, hogy a fertőzött megveszik, bármivel képes rátámadni.
Akik nem halnak bele és kigyógyulnak, azok sem lehetnek ismét teljes értékű emberek. Már nem fertőzőek továbbá értelmük és személyiségük nagy részét elvesztették. Legkisebb ingerre is képesek őrjöngeni, akár ölni is. Ezeket az embereket társadalomtól elzárják, hogy se magukban sem másban kárt ne tegyenek.
Föld visszafoglalásakor már van ellen anyag és oltóanyag is a GrantCorp jóvoltából.

Zöldpenész
Egy galaktikus potyautas gombaféle. Ismeretlen, hogy mi alapján képes fertőzni. Nem faj specifikus gomba. Adott faj populációjának csak elenyésző részén képes parazita életmódot folytatni, miközben felfalja az egész testet. Terjedése lehet cseppfertőzés, seb útján, vagy simán bőrfelülettel érintkezve. Viszont járványok sosem tőrnek ki. Elvétettek a fertőzési esetek. A gomba valamiféle génhiba útján képes a szervezeten megmaradni. Ez a génhiba nagyon ritka és ismeretlen. Példának okáért, ha eme gomba spóráival töményen érintkezik 10ezer ember, akkor ha két fő megfertőződik az már nagy szám.
Gomba apránként terjedni kezd a szervezetben, miközben lebontja és magával pótolja a szöveteket. Ha fertőzöttség elér egy bizonyos szintet és megölik a gazdatestet, akkor a gombának még lehet elég ideje, hogy befejezze az egész szervezet átformálást, így a testbe új életet lehel. Fertőzött egyed, legyen az ember, predator, kutya vagy más élőlény (idegenek immunisak) apránként hallucinációkat kezd érzékelni. Álcázott (láthatatlanná tett) dolgokat képesek meglátni, mintha nem is lennének álcázva. Fertőzött emlékei az idő múlásával elhalványodnak, végül lényegében csak egy mászkáló gombateleppé válik.
Hagyományos lőszereket a szivacsos szövet könnyűszerrel átengedi magán. A szövetek egyszerűen félre húzódnak a lövés elől. A testen lényegében több tudat osztozkodik. Elsőnek van a gazdatest, mely emlékeit és öntudatot vesztve apránként egy járkáló zöld bábura kezd hasonlítani. És ott van maga a zöldpenész. Bár elvette az gazdatest eszét, életben tartja azt. Környezetből kivont tápanyagokat jutat neki, viszont mivel az agyát is behálózzák a gombafonalak, így mindig a számára legideálisabb helyre próbálja irányítani a fertőzöttet.
Gomba és a gazdatest a tényleges „átalakulás” után már nem szétválasztható. Gomba a gazdatest minden porcikáját átalakította, viszont a gazdatest így is produkál önálló életjeleket melyek a megmaradt halványuló emlékekből származnak. Gomba folyamatosan zöld spórákat juttat a levegőbe. Így próbálva reprodukálni magát.

Fontos megjegyezni:
Predator: A vadászok szigete – Könyvben szerepel eme gomba féle. Predator karmáról jut az áldozatba a penész, ellenben mások nem fertőződnek meg. Fertőzött orosz férfinek a látása apránként átalakult, másmilyen színben kezdi el látni a világot. Sőt olyan lényeket lát mik elvben ott sincsenek. Az álcázott predatort is tökéletesen látja, mintha nem is lenne álcázva. Predator levágja a férfi fejét, de ott hagyja. A fertőzött később feléled és a feje a helyén van. Tehát a fej nem esett messze a testtől és visszaforrt. Még meg vannak a férfi emlékei, de már a gomba irányítja.
Az hogy látta predatort tökéletesen az lehetőséget ad arra, hogy amiket látott lényeket (medúzához hasonló röpködő lények és miegymás) azok tényleg léteznek és nem hallucinációk. Tehát létezik egy számunkra láthatatlan mivolta világnak. Az hogy ezek „szellemek” (Aliens: Pusztítás képregény - Gropius Lysenko miatt lehetséges.) vagy valami más, esetleg a „negyedik” dimenzió, az már jó kérdés.

Advertisement