„ - Szegények! – jegyezte meg Ripley. – Ez így nem igazságos! Ez így… elfogadhatatlan! Három lény feküdt előttük. A három közül kettő valószínűleg felnőtt, egy pedig gyermek volt. A két felnőtt közrefogta a gyermeket, mintha a saját testükkel próbálták volna védelmezni őt, mintha még a haláluk előtti pillanatban is a kicsi lett volna a legfontosabb a számukra. A mumifikálódott csecsemő teteme a szülei szétmálló felsőteste közé szorult. Ebben az ölelésben annyi szeretet, annyi törődés volt, amit még így ki tudja hány évvel később is egyértelműen fel lehetett ismerni. A testeket borító ruházat viszonylag épp maradt, a fémes anyag jótékonyan eltakarta a vastag csontokat, a hosszú vaskos végtagokat.”

Részlet: Aliens - Árnyékhajsza

Biológiájuk

Négy masszív vaskos lábuk és két rövidebb vékonyabb karjuk van, hosszú ujjakkal. Fejük kutyaszerű. Több sorban apró fogaik vannak, nem hasonlítanak ragadozók fogaira, feltehetően növényevők. Van szőrzetük, fejükön ez valamivel több, mint az emberi haj. Lv-178 bolygó, ha nem is anyabolygójuk, egy kolóniájuk volt rajta. A bolygó „őshonos” baktériumai feltehetően tőlük származnak, révén a bányászok egy fosszilliát sem találtak. (Aliens: Bánat Tengere könyvben ugyan az a helyszín szerepel, de két kézzel és két lábbal írják le a lényeket. Míg a Harag trilógiában ennél több végtaggal említik őket.)

Történelmük

Sokat nem tudunk a faj történelméről. Drukathi megnevezés a predatoroktól származik, emberek akik tudnak a faj létéről „építő” néven szokták emlegetni. Dr. Lucien Keitel szerint a pilóták is csak úgy belefutottak az idegenekbe, mely egy másik faj biofegyvere volt. Bár a legtöbb bizonyíték azt mutatja, hogy a mala’kák alkották az idegeneket, a drukathik is bejelentkezhetne eme dologért. Amennyiben Keitel elméletét elfogadjuk, akkor esélyesen a drukathik felelősek a pilóták pusztulásáért. Predatorok elmondása szerint a faj közel 1 millió éve elhagyta a galaxist, de számos technológiájuk itt maradt. Ezek mellet gyakran találni idegeneket. Egyes feltételezések szerint a faj magára, mint amolyan „kozmikus egyensúly őrzői” tekintenek.

Megjegyzendő:

Abban a realitásban, amiben a Harag trilógia játszódik (oldal számára nem kánon) a drukathik álltak a Harag felemelkedése mögött, így a háború mögött mely 2692-ben kitört, végül az egész Emberi Szféra összeomlását okozta az ugrókapuk végleges leállításával. Eme realitásban az emberiség űrhajói sokkal lassabbak, mint abban, ahol az Idegen Háborúk megtörténnek. (oldal számára ez kánon) Vagyis 500 évvel korábbi időpontban, másik realitásban az emberiség sokkal nagyobb területeket ural a galaxisban, mint a Haragban. Ellenben nincs drukathik felől lépés, bár nem kizárt, hogy volt közük az Idegen Háborúkhoz, ellenben itt ez megerősítette az emberiséget az összeomlás helyett.

Technológia, kultúra

Drukathik feltehetően a pilótáknál is fejlettebb faj. A megtalált hajójukat úgy lehet jellemezni, hogy inkább növesztették, minthogy építették volna. Eme hajón volt egy sérülés melyet vagy belső robbanás okozott, vagy lelőtték, talán a sajátjaik az idegenek miatt. Nagy méretű hajóról beszélünk, hatalmas belső terekkel, laborokkal, vizes blokkal, raktárakkal, szürke plasztik hatású falakkal. No meg az eme Lv-178-on talált hajóban 15 felnőtt és 3 fiatal teteme került elő. Egyetlen ismert hajójuk több funkciós lehetett, talán kimondott felfedező hajó volt.

Megtalált romok funkciója nem ismert, ám rengeteg szobor és domborművet rejtett. Domborművek jeleneteket elevenítettek fel, szobrok feltehetően uralkodókat, vagy neves nagy becsben tartottakat formáztak meg. Leglényegesebb mégis az építményt alapanyaga. Eme téglák tulajdonsága, hogy a fényt elraktározzák és apránként sugározzák ki. A fényt pedig tovább adják egymás közt. Így elég egy fényforrás, hogy az egész létesítmény ki legyen világítva.

Elégedetlen Bio-ötvözet