Elektromágneses impulzus hatásai:[edit | edit source]

  • Zavarja vagy kisüti az elektromos rendszereket. Egyes rendszerek EMP hatására maguktól leállnak, hogy ne sérüljenek. Míg más elektromos rendszerek elvesztik töltöttségüket. Elektromos harci eszközök általában úgy vannak megtervezve, hogy EMP hatására a töltöttségüket elvesztik, így újra töltés után újra alkalmazhatóak.

  • Élőlényeket kábítja, elkábítja. Az EMP alapjáraton nem halálos, de az eszköz felrobbanása lehet az. Alieneket is képes kiütni.

Bugok:[edit | edit source]

  • Valóságban az EMP nincs hatással jelentősen az élőlényekre. AvP világában az EMP általában konkrét elektromossággal jár egyűt. Illetve úgy vannak az EMP fegyverek megtervezve, hogy sérülést okozzanak élőlényeknek. Tehát amit az AvP-ben EMP-nek hívunk, az nem rendes EMP, hanem bizony élőlények elleni fegyver.

  • EMP-nek a valóságban nincs látható robbanása. AvP-ben lévő szikrázás is annak tudható be, hogy az EMP fegyverek úgy vannak tervezve, hogy az élőlények ellen is alkalmas legyen.

  • AvP2 játékban például az EMP gránát predator és ember esetén is leszívja az akkumulátort. Viszont az M41A és M56 ugyan úgy működik tovább, holott elektromosság működteti őket.