AvP:War FRPG Wiki
Advertisement
1uscm

United States Colonial Marines – Így szerepel az Aliensben. Mi itt a hiba? Nyolcadik utas szereplőinek WY dokumentumaiból kiderül, hogy Egyesült Amerika van. Tehát a kontinens egy „megaállam”. USA pedig ennek egy nagyobb szelete, nagyobb közigazgatási régiója.
Vagyis akkor USA-nak külön Gyarmatügyi serege neccesen lehet. Lehet, ám nem logikus.

Másik probléma az AvP trilógia első két könyve. Ott mint űrgárda szerepel mi az egész emberiségé. Nem külön haderő, mivel a könyvben feltűnik egy predator ki egy CMC zászlót hord magán, mint trófeát és akkor is űrgárda ként szerepel.
Könyvekben eltérő, hogy is van ábrázolva az egész. Aki az AvP trilógia harmadik könyvét írta, annak Aliens könyvében (Királynő nevében) az érezhető, hogy az USA független és a CMC is az ő kezében van. Ám ez már ellent mondás ama könyvvel mit folytatott, sőt a filmekkel is.
Különböző hibák kiküszöbölése érdekében az egészre az alábbi megoldás javasolt; az oldalon ez működik:

Bolygóközi Kereskedelmi Tanács (ICC) hadereje a Gyarmatügyi Tengerészgyalogság (CMC). ICC váltotta az ENSZ-t, a CMC a NATO-t.
Viszont a CMC-ben van bizonyos szegregáció. Ez nem csak vallási, politikai és világnézeti alapon megy, hanem származás szerint is, hogy a katona honnan is származik.
Ezért fordul elő, hogy vannak olyan CMC egységek melyek tagjai tele vannak testékszerrel, tetoválással, káromkodnak és szabadidejükben úgy vedelnek, hogy azt bármely Vas Medve megirigyelné. Míg egy másik CMC hajó legénysége ennek szöges ellentéte. – Eme megkülönböztetéssel próbálja a vezérkar elkerülni a katonák közti feszültséget. (Így is előfordul, de próbálja csökkenteni.)

UKCM

Az olyan hajók legénysége melyek egy adott országból/régióból származik, azok felvesznek arra jellemző nevet, sőt emblémát is felvehetnek. Így létezik névlegesen pl.:
USCM – Egyesült Államok Gyarmatügyi Tengerészgyalogsága
UKCM – Egyesült Királyság Gyarmatügyi Tengerészgyalogsága
EUCM – Európai Unió Gyarmatügyi Tengerészgyalogsága
TACM – Turáni Szövetség Gyarmatügyi Tengerészgyalogság
RUCM – Oroszország Gyarmatügyi Tengerészgyalogsága
NECM – Új Éden Gyarmatügyi Tengerészgyalogsága
Stb.

Gyakorlatban az összes Gyarmatügyi Tengerészgyalogsághoz tartozik, ám így valamivel jobb morálistöltést tudnak adni a katonák, hogy nem egészen ICC vérebei, hanem közük van a hazájukhoz. Ez működik a kisebb és közepes hajóknál. (Conestoga, Pathfinder stb.) No és a helyőrsöknél főleg így van, mert így is frusztráló az összezártság és az esetenként a hónapokig tartó dögunalom, ha ehhez nemzeti, vallási vagy hasonló ellentétek is párosulnának, hát az nagyon gázos lenne.

Z1-Razzia teljes legénysége esetén már nincs szegregáció, sőt előfordulhat, hogy Conestoga teljes 90 fős feltöltése esetén sincs szegregáció.
Az ilyes fajta előre elrendezett összetartó egységek apránként hígultak, ahogy az idegen fertőzések terjedtek. Orona növelte a CMC létszámát, fokozta a bevethető egységek számát, és már nem volt elég idő a válogatás/csoportosításra. Föld elvesztése után pedig totális káosz tört ki. Lényegében egy legénység se mondható, hogy ők az Egyesült Királyság Gyarmatügye, vagy, hogy az Egyesült Államoké, vagy Brazilliáé, mivel egy legénység sem volt „tiszta”.

Tehát, az USCM, UKCM, TACM, stb. mind morál növelése képen névlegesen léteznek, mind a CMC alá tartoznak. A vegyes egységek pedig simán CMC névvel rendelkeznek.

Természetesen Egyesült Amerika, Egyesült Királyság, Turáni Szövetség, Oroszország stb. is tartanak fent haderőt és űrflottát, ki-ki mennyit. Egyesült Amerika és az EU inkább a CMC-re támaszkodik. (Így az ők egyértelműen többet is lobbiznak, és ki is használhatják a korrupciós lehetőségeket.) Turáni Szövetség és Oroszország a kötelező CMC-be küldendő katonák számát teljesíti, ám inkább saját űrflottát és haderőt tart fenn.

Kanon alapok a szegregációra, három szembeállítással példáznám:
1,
AvP3 játék tengerészei azt se tudják, mi az a predator, de lőnek rá, ahogy csak tudnak, holott azt se tudják mi az. Sőt még abban sem lehetnének biztosak, hogy „ezek” lőtték ki a hajójukat.
AvP: Duel képregény (AvP trilógia egy mellék ága.) tengerészei megpróbálnak kommunikálni a predatorokkal. Persze nem igazán jön össze.
2,
AvP2 játék tengerészei és AvP3 játék tengerészei. AvP2 tengerészei megfontoltabbak, hidegfejübbek, kulturáltabbnak néznek ki és úgy is beszélnek. AvP3 tengerészei meg mintha van valami gettó szökevények lenének.
3,
Aliens: Bolygó neve Halál tengerészei kész/mesterséges ételt esznek.
AvP: Three world war képregény (AvP trilógia képregénybeli folytatása.) közel egy tucat CMC hajót vonultat fel teljes legénységgel. Képregényben látjuk, ahogy az egyik hajón a bevetés előtt a katonák főznek maguknak, holott már tudják mivel is fognak szembekerülni, nem úgy, mint az Aliens katonái. (Pedig mind két példában Conestoga szerepel.)

Advertisement