Magasabb szint javítja az adott képzettség hatásfokát. Pl. a Fegyverhasználat II hozzá tesz a Mesterlövész II-höz..

Harci skillek

Harcban használatos képességek közelharctól, a gránátok megfelelő használatáig.

Fegyverhasználat I

Fegyverhasznalat.png

30sp

Eme skill fedi az alap katonai lőfegyveres kiképzést.

Bizonyos fegyverek eme skillel használhatóak.

Fegyverhasználat II

Fegyverhasznalat 2.png

60sp

Jobb lőfegyver használatot tesz lehetővé.

Energiafegyver

Energiafegyver.png

40sp

Előfeltétel: Fegyverhasználat I

Energiafegyverek használhatóvá válnak. Kivéve a pisztoly formátumúak, melyek eme skill nélkül is használhatóak.

Nehézfegyver

Nehezfegyver.png

40sp

Előfeltétel: Fegyverhasználat I

Nehéz fegyverek használhatóvá válnak.

Tankelhárítófegyver

Tankelharito.png

40sp

Előfeltétel: Fegyverhasználat I

Rakétavetők és hozzájuk hasonló fegyverek használhatóvá válnak. Telepített fegyvek (pl. tüzérség) használhatóvá válik.

Mesterlövész I

Mesterloveszet 1.png

30sp

Előfeltétel: Fegyverhasználat I

Könnyű mesterlövész fegyverek használhatóvá válnak.

Mesterlövész II

Mesterloveszet 2.png

60sp

Előfeltétel: Fegyverhasználat II

Nehéz mesterlövész fegyverek használhatóvá válnak.

Kétkezes harc I

Ketkezes.png

30sp

Előfeltétel: Fegyverhasználat I

Két pisztolyos harc lehetővé válik.

Kétkezes harc II

Katkezes.png

70sp

Előfeltétel: Fegyverhasználat II

Akár két M41A is használható, ám a célzás nem lesz az erőssége ennek a harcmodornak, gránátvető sem használható így.

Gránát

Granat.png

30sp Eme skill nélkül is használhatóak gránátok, de ezzel sokkal hatékonyabban lehet használni őket, hibázási esély csökken.

Közelharc I

Onvedelem 1.png

20sp Pusztakezes harc, szinte csak más emberek ellen használható sikerrel.

Közelharc II

Onvedelem 2.png

30sp Így sincs sok esély egy idegen ellen, de legalább nyerhető némi előny.

Közelharc III

Onvedelem 3.png

80sp Közelharcban egy normál xenomorph kivégezhető.

Közelharci fegyver I

Kozelharcifegyver 1.png

20sp

Előfeltétel: Kozelharc I

Közelharci fegyverek hatékonyan használhatóak. Normál xenomorphot le lehet gyűrni megfelelő fegyverrel.

Közelharci.fegyver.II

Kozelharcifegyver 2.png

100sp

Előfeltétel: Közelharc II

Megfelelő fegyverrel normál idegent könnyűszerrel lehet kivégezni.

Nehéz páncél

Nehézpáncél.png

30sp Nehéz páncélok és álcázóval ellátott páncélok használhatóak.

Riot pajzs

Ember pajzs.png

30sp Bárki képes használni, ám avatott kézben egy alien is feltartható vele.

Járművezetés skillek

Legtöbb jármű használatának előfeltétele valamely képzetség, úgymint az űrjárműveknél is. Alapvetőek, mint a kerékpár bárkinek használható, de motor vagy valamilyen hátas jószág már képzettséghez kötött. Megpróbálhatod e nélkül is, de ne lepődj meg, ha a kalandod azzal ér véget, hogy felkenődtél egy sziklára.

Kresz

Kresz.png

10sp Civil járművek vezethetőek.

Tank vezetés I

Tankvezetes 1.png

20sp APC-k és más katonai járművek használhatóak.

Tank vezetés II

Tankvezetes 2.png

30sp Tankok és önjáró lövegek hasznáálhatóak.

EXO kezelés I

Exosuite 1.png

20sp EXO ruhák használhatóak.

EXO kezelés II

Exosuite 2.png

30sp Nehéz katonai EXO-k használhatóak.

Repülési engedély I

Repules 1.png

30sp Atmoszférikus repülőgépek használhatóak.

Repülési engedély II

Repules 2.png

40sp

Kisebb űrhajók használhatóak. Főleg civil, továbbá használhatóvá válnak a vadászgépek. (pl. Puma vagy UD-4L)

Repülési.engedély.III

Repules 3.png

50sp Conestoga, vagy Razzia is elvezethető, de harci helyzetben nem pótolja a legénységet.

Jetpack

Jetpack.png

40sp Jetpack használhatóvá válik.

Lovaglás

Patko.png

20sp

Az olyan állatok melyek megülhetőek, azokat meglehet. Nem feltétlen ló, lehet az más állat is.

Szakma skillek

Játék szempontjából lényegesebb szakképzetségek skilltől függnek. Látjuk, tudjuk a kiskaput. Ha a karakterednek előéletében nem volt köze a kémiához, akkor nem fog tudni bombát „kotyvasztani”, hiába nincs erre skill az oldalon.

Szanitéc I

Medic 1.png

30sp Könnyű sebek elláthatóak.

Szanitéc II

Medic 2.png

50sp Kisebb műtéti beavatkozásokat elvégezhetőek.

Szanitéc III

Medic 3.png

80sp

Akár egy mellkasrobbantót is ki lehet műteni megfelelő körülmények közt, ha szükséges.

Mérnök I

Mernok 1.png

30sp Javítás, utász munka vagy aknázás sokkal hatékonyabban megy.

Mérnök II

Mernok 2.png

60sp Bonyolultabb gépek is javíthatóak. (EXO hidraulika, űrhajók rendszerei stb.)

Informatikus I

Hackin device.png

30sp

Alacsony biztonságú számítógépes rendszerek feltörése lehetővé válik, de lebukásra esély van.

Informatikus II

Hackin device lv2.png

70sp

Alacsony biztonsági rendszereknél a lebukás gyakorlatilag 0, magas biztonsági szintű rendszereket fel lehet törni, de lebukás esélye fennáll.

Informatikus III

Hackin device lv3.png

100sp

„Ennek az embernek nincs élete”. Nincs számodra akadály. Nagyon alacsony az esélye a lebukásnak.

Mentális skillek

Megjegyzendő, aki mentálisan igazán fejlett azokból álmodó vagy spears lesz. Ilyen emberek pl. a nayenezgani, ultra-savantok, és más „spirituális”/”okkult” képességekkel rendelkező emberek. Szóval csak ők birtokolnak ilyen skilleket. Továbbá érdekes adalék, hogy a mentálisan erősen fejlett lények, mint pl. a pilóták, ők is érzékelhetőek nem csak a xenomorphok.

Nulladik szint, csak említésként: alap minden álmodónak és spearsnek. Csak az álmaik, hangulatuk éles változása révén képesek tudomást szerezni az idegenek jelenlétéről. Ezt az álmodók rémálom ként élik át. Míg a spearsek „jó” álomként. Megjegyzendő hogy az álmok révén küldött üzeneteket a sima emberek és valószínűleg minden élőlény érzékelheti, de ők csak sima álomként. (rémálom és nem olyan valóságos, mint ahogy az álmodók vagy a spears-ek érzékelik) szóval mondható hogy ez alap mindenkinek.

Szint I

Mentalis 1.png

25sp

A játékos immáron nem csak álmok révén érzékeli az idegeneket. Hanem bizonyos közelségben érez „valamit”. De sem a távolságot sem az érzet dolgot nem tudja behatárolni, sem az irányt.

Szint II

Mentalis 2.png

50sp

Passzív:

Elkülöníthető az alien, fertőzött élőlény (ha közelről szemlélheti meg a pácienst) vagy más mentálisan fejlett lény. (pilóta) Spearst már az arctámadók sem támadják meg.

Aktív:

Fedés – álmodó: Álmodó gyengébb mentális képességű idegenek előtt el tudja magát rejteni. Egyszerűen nem érzékelik őt az idegenek. Persze ha neki megy egy idegennek vagy túl nagy zajt csap, akkor észreveszik. Hatás pár percig tartható fent. Költsége: 1 Védelem.

Segítség – spears: Egy közelben lévő alacsony mentális képességű idegen a spears megvédésére siet. Költsége: 1 Védelem.

Szint III

Mentalis 3.png

75sp

Passzív:

Elkülöníthető az érzett idegenek fejlődési stádiuma.

Aktív:

Elmebomlasztás kivédése – mindkettő: Idegen királynő vagy egy pilóta elmébe furakodása kivédhető. Költsége: 1 Védelem.

Zavar – álmodó: Álmodó képes gyengébb mentális képességű idegeneket összezavarni, ezzel leblokkolnak egy kis időre. Költsége: 1 Támadás.

Támadás – spears: Néhány idegent képes támadásra bírni az ő oldalán és utasításokat adni nekik. Költsége: 1 Támadás.

Szint IV

Mentalis 4.png

100sp

Passzív:

Pilóták szolgái a mérnökök és más élő pilóta kreatúrák érzékelhetőek. (prototípus, bevégző, proto-xenomorph stb.)

Álmodó idegenek által kéknek látott aurája feketévé válik, ezzel az idegenek elbizonytalanodnak. Spears kék aurája pedig vörössé válik, így az idegenek fajtársként ismerik fel a spearst.

Aktív:

Félelem – álmodó: Kiszemelt idegen elmenekül, félelme pár percig tart csak, utána észhez tér. Költsége: 1 Támadás.

Fal – álmodó: Maga előtt egy idegenek számára fekete aura falat hoz létre, melyet nem bírnak megközelíteni így áthaladni rajta. Fal hossza és magassága egy méter és csak pár percig tartható fent. Költsége: 1 Védelem, de több pontért pontonként egy méterrel növelhető a fal.

Sokk – álmodó: Idegen mentális vevőszervét túlterheli, ezzel pszichés fájdalmat okoz. Már amúgy is sérült legyengült idegent pedig meg is ölheti. Költsége: 2 Támadás.

Falka – spears: Maximálisan 10 idegent képes irányítani kik királynőjük jóváhagyásával mindenben engedelmeskednek a spearsnek. Költsége: 2 Támadás; 1 Védelem.

Bátorság – spears: Álmodó általi „demoralizálás” és blokkolás alól fel lehet oldani az idegent. Költsége: 1 Védelem.

Szint V

Mentalis 5.png

Nem tanulható. Erősebb és biztosabb. Szinte elképzelhetetlen mire lehet képes…

Támadás pont

Ember tamadas 1.png

10sp

Képességek használatához szükséges.

Védelem pont

Ember vedekezes 1.png

10sp

Képességek használatához szükséges.

Maximálisan 3 Védelem és Támadás pont lehet. Alapból a játékosnak mindháromból nulla van. Egy pont tíz skill pontba kerül. Összesen tehát 60 skill pont kell a maximumhoz. Képességek PvP-ben használhatóak.
Pontok csak kaland végén „töltődnek” vissza, vagy hosszabb kaland esetén (magán kaland) részjutalom megkapásakor.

Szintetikus skillek

Persze megtanulhatják a fentieket is. Ellenben eme skillek közül párat csak társ NJK szintetikus tanulhat meg. Révén a JK szintetikus alapból birtokolja számára alapból ingyen megkaphatóak.

Nyelvérzékenység

Android nyelv.png

70sp

Az android könnyedén megtanulhat bármilyen nyelvet, ha van kiindulási alapja, és tanulmányozhatja a nyelvet „élőkörnyezetében”. Predator nyelv vagy más idegen faj nyelvének megtanulása Előfeltétele: Ilyen a nyelvek elsajátításához Staff engedélye kell!

Fejlett érzékelés

Android erzekeles.png

50sp A szintetikus jobban érzékeli a külső ingereket. (látás, hallás stb.)

Öntudat

Android ontudat.png

40sp

Önállóan is tud fontos döntéseket hozni, parancs nélkül. Csak társ NJK tanulhatja.

Robotika törvényeinek megszegése

Android torv.png

40sp

A szintetikus képessé válik emberekben kárt tenni.

Csak társ NJK tanulhatja.

Kutya skillek

Leginkább kutyákat használnak, bár más állatoknak is megtaníthatóak eme skillek, feltéve, ha elég intelligensek. Viszont kutyán kívüli tanítható jószágot staffnak kell engedélyeznie.

Alapvető utasítások

A alaputasitas.png

10sp

Ülj, feküdj, hozd ide, stb. utasításoknál bonyolultabb utasítások, csak eme skill után nevezhető egy kutya munka kutyának.

Bomba/csempészárú keresés

A bombakereses.png

20sp A kutya könnyedén kiszimatolhatja a bombát vagy a csempészárut.

Nyomkövetés/keresés

A nyomkovetes.png

20sp

A kutya beidomítható szag és nyom követésére, hiszen szaglása sokkal jobb, mint az emberé.

Bomba fel ill. elhelyezés

A bombahelyezes.png

40sp

A cél objektumra a kutya képes egy direkt erre kifejlesztett bombát felhelyezni. A bomba távolról felrobbantható. Továbbá képes elvinni a bombát a cél hely felé és ott hagyni.

Alien érzékelés

A alienerzekeles.png

40sp

Legyen az kifejlet, vagy még emberben szunnyadó embrió, megérzi és nem rohan el maga alá vizelve, morog vagy ugatja az érzékelt lényt.

Harci kutya

Harci kutya.png

40sp

Kutya sokkal hatékonyabban képes ellenfeleket harcképtelenné tenni illetve akár megölni is.

Sólyom skillek

Jelenleg nem elérhető

Solymászat

Sólyomskill.png

50sp Ember eme skill elsajátítása után képes röpképes állatokkal bánni.

Betanítás

Sólyomskill1.png

50sp
Elsőnek ezt a skillt kell megtanítani az állatnak. Eme skillel válik az állat engedelmessé és képes megértenie gazdáját, végrehajtani egyszerű feladatokat.

Torokra

Sólyomskill2.png

20sp
Emberi ellenfelet könnyedén képes megölni egy torok feltépéssel. Idegeneket nem támadja meg, de képes elvonni a figyelmüket.

Manőverezés

Sólyomskill3.png

20sp
Javítja az állat repülési és irányváltási kékpességeit, így könyebben képes elkerlni a támadásokat.

Pósta

Sólyomskill4.png

30sp Megtanítható kisebb dolgok felkapására vagy egy területen való elejtésére.

.

.

.