Fészek.jpg

Idegenek bárhova építenek fészket, romokba, barlangokba, de ha van lehetőségük, akkor viszont különálló „épületet” építenek. Ilyet csak a nagy fészkek csinálnak, egy idegen fészek általában maximum kétezer idegent számlál. Ezt a számot elérve, a fészekből kiválik pár idegen egy fiatal királynő vezetésével, hogy új fészket alapítsanak. Ehhez mindenféle törmeléket használnak alapként, mit aztán nyálkájukkal bevonnak és megformáznak. Formákat úgy alakítják ki, hogy szükség esetén megbújhassanak, bele tudjanak olvadni a csövekkel és bordázattal átszőtt fekete struktúrába.
Fészkekben alábbi helyiségek ismertek, tény hogy nem minden fészek tartalmazza ezeket, de a pár száz fős fészkekben már mind megtalálható rendszerint:

Királynő kamra

Királynő és a frissen lerakott tojások foglalnak itt helyet, néhány fészekgóc és friss pempős zsákok.

Tojás kamra

Idősebb fészkek esetén a királynő terme megtelik tojásokkal és a dolgozók a tojásoknak új termeket alakítanak ki. Több ilyen terem is lehet egy fészekben. Ha a fészek megtelik tojásokkal, akkor rendszerint a „vadonba” viszik a tojásokat.

Inkubációs kamra

Előfordul, hogy tojás kamrával van összevonva. Ám amikor nincs, akkor gazdatestek elé egyesével hordják a dolgozók a tojásokat.

Lakókamra

Elég változatos lehet. Van hogy földön pihennek az idegenek, valamikor a falon van kialakított vackuk, van hogy kis üregek vannak a falban és abban pihennek. Bár rendszerint egész fészek területén előfordulnak ilyen kis helységek.

Szeméttároló

Elhasznált és el nem fogyasztott gazdatestek, levedlett bőrök, halott fajtársak kerülnek ide. Vedlő kamrák rendszerint közel vannak, úgymint a fészekgóc gyökerek is rendszerint elérnek ide.

Vedlő kamra

Mellkasrobbantók számára vannak kis üregek a fészkekben mik a vedlő kamrába vezetnek, nem csak ők növekednek itt békességben, más idegenek is vedlenek, ha tovább fejlődnek.

Pempő kamra

Gyakorta a pempő külön teremben foglal helyet. Eme terem rendszerint közvetlenül a királynő mellet van.