FANDOM

Történetiszálak tisztázásaEdit

Az Aliens: Bolygó neve halál film után készült el az Aliens könyv trilógia (Idegenek a Földön, Lidérces utazás, Ripley háborúja) Eme könyvek megalapozták az AvP univerzum igazi hangulatát.
Majd az Alien3 filmben meghalt az összes szereplő kik az Aliens könyv trilógiában szerepeltek. Szóval az írok át írták az egészet az Alien3 film alapján. (szóval ez után játszódik és kompatibilis vele) Eme három alapműre jött még öt alapmű. Az AvP könyv trilógia (Préda, Háború, Vadászok bolygója) Aliens: Őrjöngő halál és Királynő nevében. Ezek lényegében felvázolták a történési sorrendet.

Ez volt 1997 előtt. Az AvP univerzum szerelmesei számára a könyvek és képregények világa egy nagyon összetett és komplex világot tártak eléjük, melyet élvezett volt olvasni. Majd az egészre magasról téve jött az Alien4 film, amivel az egészet elontották. Eme film történése szerint, az idegeneket a közember soha nem ismerte meg sőt az Alien3 filmben pusztultak ki az idegenek… Közben könyvek alapján az emberiség majdnem kihalt az idegenek miatt. Vagyis egy nagyon jó történetet felváltottak egy vérszegényesre.

Az „eredet történet vonal” az első 3 Alien film és a fent említett könyvek és ezekhez kapcsolódó többi könyv és képregény. (és játékok) Még ide lehet tenni a három predator és a két AvP filmet.

A legcukibb pedig, hogy ha az Alien4-et vesszük, akkor ehhez kapcsolódik a négy alien film és hoppá! Logikailag a predator és AvP filmek nem illenek ide. Ugyanis az Aliens: Feltámad a halál alapján, mint említve volt az Idegenek a harmadik filmben kipusztultak.
Viszont a második Predator filmben ott volt egy alien koponya a falon. AvP filmekből kiderül, hogy a predatorok bizony rendelkeznek idegenekkel, nem is kevéssel.
Az AvP 1 rendezője elmondta, hogy az AvP könyv trilógia volt az egyik alap a filmhez. (sajnos az alien 4 miatt a könyveket nem filmesíthette meg) Viszont nagyon szépen utalt Bishop személyével az Aliens: Ripley háborúja könyv Ripley-ének miben létére. Vagyis történetileg egy tökéletes előzményt csinált az Aliens könyv trilógiának. Tehát az Alien4 után filmek terén van visszakacsintás az eredeti vonalhoz.

Még ki kell emelni két predator könyvet (Hús és vér, Mindörökké éjfél). Ebben Hish predatorok vannak. Röviden tömören: Az író bevallotta, hogy csak a filmeket látta és más könyvet nem olvasott el. Ezért van, hogy a predek nemüket váltják, és más idővonalbeli hibák is vannak.

Fontos még megemlíteni a Prometheus filmet. A benne szereplő Pilóta mibenléte miatt, nem lehet kompatibilis az Aliens és AvP trilógiával, sem a hozzájuk kapcsolódó művekkel. Révén élő Pilóta is feltűnik az Aliens könyvtrilógiában mi alapjaiban tér el a Prometheus pilótájától. Így a Prometheus film is az Alien4 sorsára jutott, hiszen maga a lény miben léte teljesen ellentétes a könyvben és képregényekben szereplő pilótával. 

RealitásokEdit

Realitásokv2
Realitások, vagy párhuzamos univerzumok. Eme alaprendszert használja a MARVEL és DC. Minden Marvel film, képregény és játék kanonikus. Ugyan úgy érvényes. DE! külön-külön dimenziókban játszódnak. Tehát nem kell azzal szöszmötölni, hogy most egy történet ne mondjon ellent a kanonak. Másik realitásban játszódik és kész. Ezenfelül természetesen vannak főbb realitások, Marvel esetén ez a 616, mely már sok évtizede megy és egységes.

AvP esetén ilyen nincs. Mért is lenne? Egy kanon van hivatalosan, amit állandóan átírnak, a kanon elemeit érvénytelenítik és hasonlók. Persze a legelső és egyben a legjobb az amit az oldal használ. Eme képen realitás elv alapján létrehozott rendszer van. Leginkább könyvek vannak filmek mellé felsorolva, de pár realitás szempontjából jelentősebb képregény is helyet kapott.

KapcsolatrendszerEdit

Kapcsolatirendszerv1
Az AvP világának van egy lényeges hibája, amit már feljebb is ecseteltem.
Sok mű nem összeegyeztethető. Ám, most egy kapcsolati rendszerrel a konkrét utalásokat felvázolom. A kapcsolatrendszerben könyvek, képregények és játékok is megtalálhatóak. Az oldalon a művek ellentétjeit próbáljuk elsimítani, van amelyiket el lehet és van amelyiket nem.

Predator: Nagy játszma és az Aliens: Pusztítás kapcsolata a két főszereplő szellem miben léte. Nagy játszmában a szellem minden fejezet elején mond valamit, de ezt felfogható amolyan fejezet eleji bevezetőnek. (Szellem a főszereplő halva születet ikertestvére.) Míg a Pusztításban Lysenko szelleme aktívan részt vesz a cselekményben.

Aliens: Pusztítás képregényben Gropius Lysenko a történet főszereplője, ki Linguafoeda acheronsis tudományos nevet aggatta az idegenekre.

Eme tudományos nevet az AvP: Párbaj képregényben használják a tengerészek. Történetben egy ismeretlen adás miatt mennek a tengerészek Ryushira és Machikot is próbálják megkeresni, de ő ekkora már a predatorok közt él.

Szóval a bolygó és Machiko révén eme történet ( pusztítással egyűt) az AvP könyv trilógiához és annak Three World Wars képregény folytatásához kapcsolódik. Trilógia második könyve (AvP: Háború) két előzménnyel rendelkezik. Az AvP: Prédával és az Aliens: Őrjöngő Halál. Továbbá a regény elején kósza párbeszédből kiderül, hogy a Földön megjelentek az idegenek, ezzel kapcsolódik az Aliens könyv trilógiához.

AvP The Web képregény az AvP: Prédában Robert Sheldon családját megőrült predator ifjoncok lemészároltak. Eme képregény jó sok évtizeddel később játszódik. És igen a gyerek nagyon megváltozott.

AvP: Three World Wars a trilógia folytatása. Ezenfelül két előzménnyel rendelkezik még. Az Aliens: Mora Than Human és Predator: Prey to the Heavens. AvP képregényben szereplő rosszvér predatorok és a száj melletti tülökkel rendelkező idegeneknek amolyan előzmény. Predator képregény jelenkorunkban játszódik, míg az Alien már a jövőben a földi háború ideje körül.

Aliens: Kísértet kapcsolódási pontja az AvP trilógiához a Chigusa társaság.

AvP: Extinction játék jó pár hibája ellenére köti magát az eredeti kanonhoz. AvP2 játék dizájnja visszaköszön. Ezen felül Oswoc nevű bennszülött fajt Rynth (AvP: Préda) példájához hasonlóan tenyésztik a bolygón élelmiszeriparnak. Ezen felül megtalálhatóak az idegen imádó kultisták.

Aliens könyv trilógia adja az egész gerincét. Melyben csak a második könyv végén lép elő Ripley.

Aliens: The Alien (Platinum része) képregényben hivatkoznak Billie naplójára és ugyan az a pilóta szerepel itt, mint az Idegenek a Földön könyv-/képregényben. 2196-ban meg próbálja elfoglalni a Földet. A CMC cafatokra lövi a hajóját.

Az AvP Arcade játék a Föld visszaszerzése után játszódik. A "második alien háború" a Föld visszaszerzése, az első pedig a Föld elvesztése. (Ezen felül mondhatjuk, van egy harmadik, mikor ugyanis a CMC megkezdi az összes idegen kiirtását. - Persze ez nem sikerül, de jelentősen vissza szorulnak a fertőzések.)

Aliens: Armageddon az idegenek által megszállt Földön játszódik egy túlélő csapat katonáját/katonáit irányíthatjuk.

Aliens: Mondo képregények egyértelműen a Föld bukása után játszódik vagy annak visszavétele után, de nincs utalás erre. Maximálisan Mondonak túlzott önbizalma. Mondo még egy pár oldalas vendégszereplő az Aliens: Colonial Marines képregényben.

Aliens: Colonial Marines képregény egyik szereplője pedig feltűnik az AvP Three World Wars képregényben és az Aliens: Mora Than Humanban. (az android) Tovább a BugMan nevű hibridek alkotói közt felmerül Dr. Paul Church neve. (Egyik fő alkotója eme hibridségnek.) Továbbá a BugMan-ek vezetője Dr. Ernst Kleist, ki az Aliens: Halálcsapda egyik fő(gonosz) szereplője. (Bár valószínűbb, hogy két külön személy.)

Aliens: Labirintus Föld visszaszerzése után játszódik és utalás van a háborúra.

Aliens: Comic Book Adventure játék az Aliens Labirintus után játszódik és Paul Church is feltűnik benne.

AvP: A Zsákmány, utalás a Labirintusra, révén az Innominata-ra szállítanak xenokat.

Aliens: Királynő nevében könyv a Föld visszaszerzése után játszódik és a GrantCorp játszik főszerepet és az idegenek szülőbolygója. Az Aliens: Halálcsapdában pedig egy GrantCorpos ipari kém is szerepel.

Aliens: Halál árnyékában a Föld visszaszerzése után játszódik pár évvel és a GrantCorp al cége a Neo-Pharm is jelentős szerepet kap.

Aliens: Horror Show képregény a Holdon játszódik és az elején konkrét utalás van a földi háborúra.

Aliens: Rekviem egy elmeháborodott és drog (pempő) függővé vált zeneszerzőről szol. Földi háború után játszódik a Földön.

Aliens: Nincs kiút 30 évvel játszódik a háború után, miután az emberiség felül tudott kerekedni az idegeneken.

AvP2 játék a játékhoz hivatalosan kiadott adatok alapján az idegenek szülőbolygóján játszódik. Az Lv 1201-en. AvP3 játékban pedig eme bolygó adatait szerzi meg a Weyland Yutani egy predator sírból.

Predator: Vadászok szigete és Predator: Invaders From The Fourth Dimension a negyedik dimenzió létében kapcsolódik.

AvP: The Deadliest of the Species képregény pár jelenete az idegenek által uralta Földön játszódik. Eme elem a kapcsolódási pont az Aliens könyv trilógiához. Aliens: Anya képregény pedig Eloise személyében kapcsolódik.

AvP: Pursuitban folytatódik Eloise kálváriája.

AvP3 játékban és A:CM játékban is Bishop android. Egyszer sem a „valódi” van ott. Az hogy ez készítők általi szánt szándékos utalás, vagy véletlen? Mivel az A:CM nem az eredeti történet, ezért nem tudni. (Eredeti az Infestation.)

Xenogenesis képregények külön álló alkotások, ám egyértelmű, hogy kapcsolódnak hisz ugyan ama alkotóktól származnak.

AvP: Xenogenesis pár nappal vagy héttel játszódik az idegenek földi megjelenése előtt. BioTech és a WY közti konfliktus szerepel benne.

Aliens: Xenogenesis a trilógia tagja ám különösebb kapcsolódási pontja nincs az Alien trilógiához.

Predator: Xenogenesis a benne szereplő emberi technológia alapján a közeljövőben játszódik, ám a képregény 25. században játszódik elmondása szerint. (enyhén komoly hiba) Hozzá az AvP: Öröklét képregény a predator evés és ez általi hosszú élet elérése történeti elemben kapcsolódik. Predator: Concrete Jungle konzolos játék az AvP1 enyhe folytatása. Fő gonosz itt a Borgia cég. Cég vezetője jóban volt a 2004-ben meghalt Weylanddal. Hunter Borgia halála után pedig a Weyland vállalat felvásárolta a céget. Borgia pedig predator vér révén él még mindig „fiatalon” a régi második világháború előtti gengszter korszakból.

Predator: Hús és vér, Mindörökké Éjfél pedig totálisan nonkanon, mivel a predatorok biológiája, társadalma, szokásai baromira nem az ami eredetileg. Igen ez a Hish-es baromság.