AvP:War FRPG Wiki
Advertisement
Emberiség ismeretei a géntechnológia terén elég fejlett. Főleg, ha a predatorokhoz viszonyítjuk. Nem csoda, predatoroknál feltehetően géntechnológia tabunak minősül. Hiszen úgy hiszik eredetileg, hogy az idegenek több különböző bolygón is párhuzamosan fejlődtek ki. Super Predator klán pedig többek között azért rosszvér klán, mert genetikailag módosítják magukat.

Ember klónozást az ICC erőteljesen leszabályozta, révén a dolgok odáig fajultak, hogy kibernetizált szabad akaratuktól fosztott klónokkal kereskedtek egyes cégek. Ilyen volt pl. a Hyperdyne Systems 07901 Series. Viszont akinek van rá pénze, az klónoztathat magának egy új testet, hogy az agyát abba ültessék át, persze ha sikerül. Volt már sikeres agyátültetésre példa.

Donorszervek

Az emberiség tud egész testeket klónozni, hibák és más deformációk nélkül. Általában a klónok csak bizonyos testrészek, belső szervek. Egy felsőtest klónozása legfeljebb. 72 órát vesz igénybe. Egyetlen hátrányuk a klónozott elemeknek, hogy általában a sejtek pusztulása gyorsabb, így az ember nem lehet ez által hallhatatlan, maximum kitolhatja élethosszát. A sejtek gyorsabb pusztulása végett nehezebb fejleszteni az izmokat, idegeket, stb. Természetesen a minőség javítható, ha minél kevésbé sürgetik a klón donor testrész/szerv növekedését. ICC engedélyezte az idegen kísérleteket. Szükséges emberi gazdatesteket klónozás útján állítják elő. És hogy ne lehessen teljes értékű embernek venni, fej nélkül növesztik meg a klónt. Bár ezzel van egy aprócska probléma, ami érdekes módon az ICC-nek nem tűnik fel.

Terraformálás, fajmegőrzés

Nem csak embert lehet lemásolni, klónozni. Sok terraformált bolygó mesterséges bioszféráját helyben klónozott állatokkal és növényekkel oldják meg. Jocasta Malvaux előtt az ICC nem igazán törődött azzal, hogy a CMC fajokat írt ki, mert a telepesek még véletlen sem voltak hajlandóak tiszteletben tartani a bolygó élővilágát. Sajnos elég sok faj van ami rászorul a klónozásra.

Őslények

Például Smaragd Zónán földi jégkorszaki állatok is élnek vadona mesterségesen létrehozott bioszféra részeként. Ő esetükben a Földön még felelhetőek voltak olyan maradványok melyek nem fosszilizálódtak és tartalmaztak DNS-t. Némely állat egész DNS láncát sikerült helyreállítani. Megint másokért rokon fajokéval pótolták ki. Második Idegen Háború idején már a nem madár Dinosaurusok is helyenként mindennapos látványt nyújtanak. Erre két mód létezik:

DNS mesterséges megalkotása

DNS mesterségesen is előállítható. A szükséges adatok (törzsfán való elhelyezkedés, testfelépítés, intelligencia, ösztönök stb.) alapján a modern számítógépek képesen mesterségesen DNS-t előállítani. Valójában ezek nem azok az állatok, amik annak idején éltek. Csak valamik, amik azokat imitálják.

DNS rekonstruálása

Előbbi se egy olcsó és gyors mód, de ehhez képest az. Számítógép a rendelkezésre álló mintákat atomi szinten kielemzi. Származási hely adatai (geológiai adatok, éghajlati adatok, bármi ami hatást gyakorolt a fosszíliára) révén pedig próbálja visszafejteni az évmilliók alatt a szétbomlott DNS láncot. Milliárdnyi szimuláció lefutatása után a lehetséges DNS láncok közül még meg kell találni azt, ami életképes. Ez után pedig kontrol minta. Sőt, lehetően más lelőhelyről melyek adatai is mások. Biztos ami biztos. Elméletileg az így kapott DNS tényleg az egykor élt fajé. De hogy tényleg biztos legyen, ahhoz minél több mintát kell feldolgozni. (Tény ez utóbbi inkább azért van, hogy ne legyen abból okoskodás, hogy tollas egy dínó...Kánon nem tartalmazza eme módszert.)

Advertisement