Történelmük ismeretlen, de bizonyos, hogy technikai tudásukat maguk alakították, és nem más fajoktól szerezték. Minden felszerelésük és járműveik faj specifikusak. Fegyvereik a vadászatra lettek tökéletesítve, űrjárműveik pedig ellenállnak a világűr viszontagságainak. A ragadozók már régen maguk mögött hagyták a fénysebesség technológiáját, akár napok, vagy órák alatt elérhetik a kiszemelt úti célt.

Így valószínűleg nem csak a tejútrendszerben vadásznak, határaikat kiterjeszthették több közeli galaxisra is. Hajóik a legtöbb emberi hajóval szemben erősnek mondhatóak, de az embereknek van pár hajótípusa, mint pl. a Z1 Razzia, ami majdhogynem reggeli képes felfalni a legtöbb yautja csatahajót, talán a piramis hajók mi esetén egyenlőek az esélyek. Viszont a predator hajók gyorsabban képesek utazni és álcázó rendszerük sokkal fejlettebb.

A ragadozók az egyszerűség hívei, így komputereik csupán a vadászat segítségében kapnak szerepet, hajóik fedélzeti számítógépe szintén csak a hajó irányítását végzi, és a yautják vadász enciklopédiáját tartalmazza, ami egy hatalmas adatmennyiséggel rendelkező holografikus rendszer. Az enciklopédia az összes célbolygó adatait tartalmazza, és az azon élő zsákmányok összes biológiai anyagát. Nem használnak felesleges programokat, és a beviteli egységeik is egyszerűek. Nincsenek temérdek billentyűk, csak szimbólumokkal ellátott paneleket használnak. Ettől függetlenül nagyon jól értenek a komputertechnikához. Űrhajóikat egy ember is képes lehet elvezetni.

A mesterséges intelligenciával pedig nem is foglalkoznak, sőt, kifejezetten idegenkednek tőle. A yautják a maguk urai, nem vetik alá magukat a számítógépeknek, gépeik és programjaik mind csak a ragadozó faj kiszolgálására képesek.

Számos űrhajójuk ismert és jó pár esetén felfedezhetőek azonosságok. Ilyen, hogy számos hajót leginkább kagylóhoz lehet hasonlítani. Míg más hajók stilizáltak és íveltek a vonalaik. Ez lehet azért, mert más-más korban készültek, ám azért is, mert más és más yautja tervezte őket. Természetesen klán specifikus hajók is léteznek.
Bizonyos hajókból több létezik, másokból kevesebb. Feltételezhető, hogy van valamiféle ipari hajógyártás, mást nem történelmük folyamán szakaszosan. Nem olyanok, mint az emberek, ami jó és használható azt végletekig használják, nem dobnak el semmit, „mert kijött az új model”. Akkor építenek hajót, ha szükséges. Sok azonos típusú hajó közt megfigyelhetőek eltérések. Feltehetően ezek különböző helyeken építették, esetleg az idők folyamán történtek módosítások.

Hajók anyaga nem ismert. Sok Földön is létező anyag megtalálható bennük. Ám szülőbolygójuk vulkanikussága alapján feltehetően hajóik anyagában sok narkon található. Nem ismert, hogy a hajóik használnának energia pajzsot. Valamivel jobban bírják a lövéseket, mint az emberi hajók, csak az emberi hajók közt található néhány aminél nem fukarkodtak energia pajzzsal, sem tűzerővel.

Ritka, hogy a predatorok háborúzzanak. Így a hadihajónak épült hajókat is klán hajóként használják. Klán hajók fegyverzete rendszerint gyérebb a hadihajóknál, révén ezek rendeltetése csupán csak eljutni esetleg leszállni a bolygón, ahol a klán vadászik. Vadászhajók funkciója is ugyan ez, csupán ezek jóval kisebbek.

Űrhajókon alkalmazott fegyverek: