AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Ezek voltak „hivatalosan” az első csillagközi utazásra képes űrjárművek. Az osztály első és névadó tagját az USCSS Heliadest 2034-ben indították útnak. A kapitánya Corin McManna volt. A Heliades több mint harmincnyolc éven át járta az űr ismeretlen régióit, fedélzetén felfedezőkkel, a Weyland Yutani tudósaival és az őket kiszolgáló személyzettel. Egészen addig, míg 2072 július 9-én át nem adták az osztály második hajóját, a sokkal fejlettebb USCSS Prometheust. Ez a hajó több mint 19 éven át volt szolgálatban, míg nem tisztázatlan okokból a hajó és a legénysége el nem tűnt 2094-ben.
Az eredeti Heliadesnek két FTL motorja van, és egy 2,1 terrawattos fúzios reaktora. A raktér kapacitása 9 megatonna. A hajót teljes egészében a felderítésre építették. A legénység nyolc mentőkapszula áll rendelkezésre. A későbbi hajókon használatos intergalaktikus antennák is először ezen a típuson jelentek meg.
A Prometheus volt a Heliades továbbfejlesztett változata. Ez az űrhajó négy atommeghajtású ion plazma motorokat kapott, ami segítségével az elődjénél sokkal nagyobb távolságokat is képes volt megtenni. A Prometheus eltűnése után a Weyland Yutani több Heliadest is legyártott, később a fejlettebb űrhajók megjelenésével a Heliadeszek fokozatosan elavulttá váltak.
Advertisement