AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Idegenek általános jellemzése

Idegenek tudományos neve: Linguafoeda acheronsis, magyarul: acheroni fiaskó. Gropius Lysenko, a híres Weyland Yutanis biológus nevezte el a fajt. Sokan a xenomorphot azonosítják az idegenek tudományos neveként. Valójában a xenomorphot minden nem földi fajra lehetne mondani, révén idegenalakot jelent, szabadfordításban idegenlétforma. Tény, rá ragadt ez a szó az idegenekre, és a xeno is már a Linguafoeda acheronsis fajjal azonos.

Ezen felül rengeteg elnevezésük van. Bogár, rovar, csótány. Idegeneknek hódoló szektások számára sárkány, messiás, megváltó, istennő, ha királynőről van szó. Yautják számára leginkább kemény húsú. Ám teljesen mindegy milyen névvel illetjük, aki találkozott akár egyel is az általában a „tökéletes gyilkológép” névvel illeti.

Idegenek létezéséről sokáig nem tudtak. Cégek próbálták titokban tartani, a nagyobb haszon reményében. Gyarmatügyi Tengerészgyalogság, sem adta szívesen tovább az információkat feledtes szerveknek. Bár az ICC vezetése acheroni események után tett lépéseket az idegenekkel szemben, ezzel együtt az idegen kísérleteket is legalizálta. Egyre több helyen bukkantak fel fertőzések, ICC minden űrhajós kapitányt tájékoztatott az idegenek létezéséről, még az idegenek földi felbukkanása előtt. A Föld és más nagyobb világok rá se hederítettek. Jártak szóbeszédek természetesen, hogy hol mi történt és milyen lények voltak. Sokan akkor is kételkedtek, mikor Salvaje elkezdte meghackelni a médiát és vallását terjeszteni.

A xenomorphokat nem igazán lehet hasonlítani semmilyen más élőlényhez, amivel ember eddig találkozott. Két vékony, de rendkívül erős karral és lábbal, egy farokkal és egy banán alakú hosszú fejjel rendelkeznek, mindenféle látható érzékszerv nélkül. (persze a karok és lábak száma nagyban függ a gazdatest adottságaitól) Kivétel ez alól a száj ami „ezernyi” tűhegyes fogat rejt, sőt egy ún. szekunder kilökhető „nyelvük” is van, melyen egy újabb fogsor kap helyet, ez a szervük elég halálos, mivel a lény olyan erővel tudja kilökni nyelvét, hogy könnyedén szétroppantja vele egy ember koponyáját, még akkor is katonai sisak van rajta.

Alienfej (arc)

Bár nincsenek külső érzékszervek, de ritkán egyes példányok koponyájának elülsőrészén megfelelő megvilágításban látszik a gazdatest koponya szerkezete. Ez egy eléggé földön túli „arcot” kölcsönözve a lénynek.
Egy példány megnőhet akár 2-2,5 méter magasra, ez mindig a gazdatestétől függ. (Mikor az idegenekről beszélünk, általában az emberből kikelt variánst vesszük alapul, amit általában drone névvel illetnek helytelenül.) Végtagjai nagyon erősek, egy ember karját játszva kitépi és hatalmasakat tud ugrani, lábain és kezein akár ötnél több ujj is helyet kaphat, ezzel egy érdekes képességet fejlesztettek ki, a falon mászást, képesek a falakon, plafonokon könnyedén nesztelenül mászni, ezt valószínűleg a lények részlegesen hidraulikus elven működő teste könnyíti meg. Továbbá valószínűleg milliónyi mikroszkopikus szőrszár szerű képződmény lehet az ujjaikon és tenyerükön / lábfejükön, mint a gekóknak, ez is segíti a falon való mászást.

Testük felépítése roppant furcsa. Rendelkeznek gerinccel, de ez egybeépül a külső vázzal. Gerinctörést nehezen képesek túlélni, de farok vagy végtagvesztést túlélik. Vedlésekkel pedig képesek az elvesztet testrészt visszanöveszteni. Testfelépítésüket biomechanikusnak nevezzük. Exoskeletonnak a külső vázukat. Bár előfordul olyan idegen, minek vannak izmai ezen a külső vázon, vagy akár bőre. De nem ez a jellemző.

Nagyrészt szilikon polimereken alapszik a lény felépítése, de megtalálhatóak más váz anyagok is, mint amik a kitin vagy a csont. Külső vázuk rendszerint fekete – sötétkék - sötétbarna, de sok féle színben feltűnhetnek, mintázat is elő szokott fordulni.

Farka hosszú, csontos, rendkívül könnyen manőverezik vele, két lábon járásnál egyensúlyozó szervként is működik, a farok vége rendszerint rendkívül éles tőrszerű alakban végződik, amivel könnyedén felnyársal egy embert akár páncélon keresztül is. Ennek a végződésnek még egy fontos célja van, a farok végében egy kis méregcsatorna is található, amivel ha az idegen csak egy kicsit is belemélyeszti az áldozatba a farok pengét, bénító mérget fecskendezhet belé. Egyes variánsoknak éles tüskék találhatóak a farkukon.

A méreg izomspecifikus neurotoxin. Nem létfontosságú szerveket támad, légzést és keringést nem károsítja. Méreg elég erős, de az emberi szervezet le tudja bontani, lebontott hatástalan méreg vizelettel távozik. Mérget egy bizonyos szintig lebontja (vagy adagnyit) az ember észhez tér. – Nem ismert mi alapján adagolja az idegen a mérget, hogy ösztönös, vagy tudatos. A pengét kicsit belemélyeszti az áldozatba és befecskendezi a mérget. Ember esetén van, hogy másodpercek múlva bekövetkezik az eszméletvesztés, ám az is előfordul, hogy több órás rosszullét illetve szédülés követi csak a szúrást. Ritka esetben pár percig tart a hatás. Nem kizárt, hogy több különböző méreggel is rendelkezik egy idegen, miket képes valahogy „váltogatni”.

Farok tövissel egyes idegenek képesek erős feromont fecskendezni az áldozatba. Eme feromon célja, hogy az idegen követni tudja az áldozatot. Feromon több nap után is nyomot hagy, így lényegében megjelöli az idegennek merre is ment az áldozat.

Egyes példányoknak hátán található egy kis tüskékkel ékesített kinövés, mely a fészek falába való beakaszkodást segíti. Háton még általában furcsa légzőcsövek találhatóak, ezeknek feladatuk ismeretlen, sokak szerint légzőszerv, de nincs szükségük levegőre a lényeknek, talán lehet, hogy valamiféle részecskefelfogó szerv, ami az élő szervezetnek levegőből gyűjti be a szükséges anyagokat. Feltehetően ők is képesek a környezetükből bioenergiákat kivonni, így ez a táplálkozás mellet egy kisegítő energiaszerző szerv, ezért képesek testtömegüket megőrizni táplálkozás nélkül. Más kérdés, hogy pl. jó pár variánsnak nincs ilyen „csöve”, mégis képesek környezetükből energiát kivonni. Vagyis igazából eme szerv funkciója teljességgel ismeretlen. A lény táplálékát hús alkotja, különös módon az agy, amit elsődleges táplálékforrásnak tekintetnek. Bár éhség esetén bármilyen szerves anyagot képesek elfogyasztani.

Alien biológia2

A fejében található a kommunikációs központ. E mellet egy vese alakú szerv található. A felületét fulleritburokba zárt hurlantium borítja. A belsejében kúp alakú kinövés látható azokban pedig neuronok vannak. Ez az idegen lény pszichikai vevőberendezése. A fullerit és a hurlatium felfogja az E- hullámokat, a kúpok pedig interferencia jeleket gerjesztenek az elektromágneses mezőkből. A lény nemcsak érzékeli az agyhullámokat, hanem arra is képes, hogy a beérkező jelek alapján képet alkosson a hullámokat kibocsájtó élőlény fizikai megjelenéséről. Továbbá képes elkülöníteni az érzelmeket (félelem, agresszivitás stb.) Nem bizonyított, de feltehetően a zsákmány pszichikai állapotától függően cselekszik. Minél jobban fél az áldozat annál magabiztosabb. Viszont olyan lény mi nem fél, sőt roppantul magabiztos (és nem a tudatlansága miatt), az idegenre furcsa módon olyan hatással van, hogy az ún. harci értéke alacsonyabbá válik, nem úgy, mint egy gyáva ellenfél eseténél, sőt akár még kis időre meg is torpanhat az idegen ilyen ellenfél esetén.
Az idegenek rendelkeznek még szagló és hallószervekkel is, bár ezeknek a tulajdonságait és milyenségét, még nem sikerült feltérképezni. Furcsa banán alakú feje 360 fokos „látást” biztosít, ezt valószínűleg mentálisan hozza létre, nem szokványos látószervekkel. Mégis előfordul, hogy idegen mögé lehessen lopakodni.
Kommunikációjukat primitívnek is lehetne nevezni, de elsősorban egymás között feromonokkal történik. Mik szimplán illatok, az idegeneknek nagyon jó szaglásuk van, ám bonyolultabb esetekben mentális kapcsolattal kommunikálnak, afféle telepátiával, mivel állandó kötelékben vannak közeli fajtársaikkal és a királynőjükkel. Az idegenek saját szemszögükből sajátos módon látják az élőlényeket, amolyan aura veszi körbe az élő organizmusokat. Feltehetően a lélegezhető levegőjük igényétül függ, feltehetően ennek hála ismeri fel az arctámadó, hogy milyen anyaggal kábítható és tartható életben a gazdatest. (Saját fajukat vörös, az embert kék, a predatort zöld aura veszi körül.) Továbbá, a hang és testbeszéd szerepe a kommunikációjukban nem egészen ismert, de lényeges szerepet tölt be.

Felső EF-sávra bizonyított, hogy az idegenek ezen is képesek mentálisan kommunikálni. Eddig csak akkor észlelték, ha egy királynőnek kihívója lett. Ezen a sávon ment a feltételezhető harc előtti „szócsata”.

A fejben található még a nyomáskiegyenlítő szerv, ami lehetővé teszi a vákuumban való életben maradásukat. Az űrben való megmaradást segíti még a pszeudo-hipotalamikus regulátor, ami felmelegíti az alienben levő savat, így elkerülve a halálra fagyást. Bár valószínűbb, hogy inkább hibernálódik, minthogy megfagyjon.
Vér koncentrált molekuláris sav, ami magas nyomáson kering a szervezetben. Részben hidraulikus mozgáshoz kell a magas nyomáson keringetett anyag. Az arctámadó képes bőrén savat kiválasztani, hogy ezzel akadályokat marjon át. A felnőtt egyedek pedig képesek lehetnek szájukon át savat köpni. A sav szinte mindennel képes reakcióba lépni, alig van anyag mi képes lenne egy ideig ellenállni vagy kibírni ezt az anyagot. Sav sárgás színű, néha előfordul zöldes árnyalatban is. Idegen testét elhagyó sav rövid időn belül (pár perc) semleges pH értéket vesz fel.

Egyetlen célja a fajfenntartás. Bármilyen környezethez rendkívül gyorsan alkalmazkodik. Ez azzal magyarázható, hogy a gazdatestből kikelő idegen örökli a gazdatest emlékeit, jellemzői egy részét, külsőleg és belsőleg is.
Szociális felépítésük a földi rovarokéhoz hasonlít, leginkább a méhekéhez, hangyákéhoz. A lények fészkekben élnek, egy fészekben helyet kap az idegen „család” a boly. A fészkek általában nedves meleg helyeken vannak a környezet adottságaitól függően, ha úgy hozza sors, akkor saját maguk építik fel a hatalmas ovális fészket és nem a meglévő barlangokba vagy romokba „fészkelnek be”. A királynő általában a fészek közepén található, a fészek falait, nyálkás fényt elég jól elnyelő anyag alkotja, amit az idegenek termelnek, ez a megszilárdult nyálkájuk. Nyáluk és testnedveik, amiktől állandóan nyálkásak a szaga… jó régi záptojást sütni ki tudja hány éves romlott zsíron… bár ez csak a „kedvesebb” leírás eme a bűznek. Tojásokkal szaporodnak, amit a királynő rak. Fejlődésük átalakuláson alapul.

Élettartamuk nem ismert. Számtalan bolygón, még a Földön Dr. Lucien Keitel talált fosszilizálódott idegeneket. Valószínűleg több millió évet nem élnek meg. Több ezer évet viszont igen. BG-386-os bolygón talált királynő feltételezések szerint akár 30 000 évesnél is idősebb lehetett. A nagyon idős idegenek színe megfakul, világosszürke, akár szinte fehér is lehet. az ilyen idegeneket volt, hogy holtnak nézték, sőt már megkövesedettnek.

Idegenek és a hormonok

Laikusok számára az idegenek egyedfejlődésük alatt mutációkon esnek át. Ám ez nem igaz. Mutáció genetikai változás, ám az idegenek a tőlük eltérő genetikai állományú idegeneket elpusztítják. Akkor mégis mi ez a nagy diverzitás? Egyszerű a válasz: Hormonok.

Számos idegen van melyek nem képeznek külön fejlődési stádiumot, de eltérnek társaiktól. Eme idegeneknél a hormonok tehetőek felelőssé. Megváltozik az idegen hormonháztartása, így bizonyos testi jellemzők megváltoznak. Nagyobb lehet az idegen, erősebb lehet a páncélzata holott nem is praetorian, megnyúlhatnak és megerősödhetnek a karmai holott csupán csak egy harcos, nem pedig ravager.

Amikor egy idegen új kasztba/életciklusba/fejlődési stádiumba lép, akkor drasztikus hormonális változásokon esik át. E mellet enyhébb hormonális átalakulások is vannak, mikkel nem lép új életciklusba a lény, ám kinézete, képességei és fészekben betöltött szerepe is megváltozhat. Hormonális változások elindulhatnak maguktól is, ám a királynő is elindíthatja ezt feromonok, vagy mentális ráhatással.

Vagyis egy idegen három dologtól függ. Milyen életciklusban van, mi volt a gazdatest és milyen a hormonháztartása.
Számos olyan idegen „típust” ismerünk, melyek eltérnek az életciklusuktól, mégsem nevezhetőek új fejlődési stádiumnak.

Idegenek és a DNS

Idegenek és a gének

Apró kis mutáció esetén is ama egyedet az idegenek széttépik. Ám mégis akkor mért nem támadják meg egymást a különböző variánsok? Válasz egyszerű, az alap idegen génállomány számít. Ez állandó és változatlan, amelyik idegenben megváltozik, arra nem vár szép sors.

Gazdatesttől átvett gének nem öröklődnek, csak a tiszta alap idegen génállomány. Ez tisztán van jelen az arctámadóban és a mellkasrobbantó kezdeményben mit beültet. A mellkasrobbantó kezdemény tápanyagokat szív el és emlékeket is átvesz a gazdatesttől, no és DNS-t. Ez a DNS az alap idegen génekhez épül be. Egyes elméletek szerint a gazdatest génállományának 40%-át is átveheti egy idegen.

Tehát változó mennyi gént vesz át egy idegen. Ugyan abból a fajból kikelt idegeneknél is változó. Például predalienek esetében a raszták nem öröklődnek minden esetben, sőt, egyes predalienek feje rövid és a második állkapocs is hiányozhat. Ettől még ugyan abba a fajba tartoznak, csupán csak más és más géneket vettek át a gazdatesttől és más formában hasznosították őket. (Megjegyzés: A szekunder nyelv, az idegen alap génállomány része, viszont, hogy egyes predalieneknél mért nem fejlődik ki? Nem tudni.)

Viszont mi a helyzet a „ bugman” és Eloise esetében? Hosszas magyarázás nélkül, a lényeg, hogy a DNS-ükben az alap idegen génállomány bent van. Bugmanek esetében a teljes ember DNS az idegen DNS mellet, mint gazdatesttől átvett DNS szerepét tölti be.
Természetesen nem ilyen egyszerű, hogy beépítjük saját DNS-ünk mellé az idegen DNS-t. Mert az is megtörténhet, hogy az ember DNS-el elkeveredik, akkor pedig az idegenek nagyon nem fajtársként kezelik az illetőt. Persze ez csak egy komplikáció a sok közül.

Advertisement