Kalandok

Egy játékos karakter egyszerre csak két mesélő által mesélt kalandban vehet részt.

Kalandok kihathatnak az oldal világára. Kalandok közt lehet átfedés, sőt kalandok hathatnak egymásra is. Előkerülhet egy kalandban olyan dolog, mi később válhat fontossá, esetleg régebben történt dolgok értékelődnek fel. Igen van történet mire a kalandok épülnek.

Privát kaland

Privát kalandok vagy magán kalandok, melyekben egy fő játszik. Később kibővülhet új játékosokkal a KM döntése szerint. (De ha igényelt kaland és a JK kiköti, hogy csak egyedül akar benne lenni, akkor ezt figyelembe kell venni) Új játékos bevezető kalandja (főleg ha kezdő, ez neki tanuló kaland) is ilyen.

Normál kaland

Sima kalandok alkotják az oldal gerincét, több játékos van itt, rendszerint kapcsolatban állnak egymással. Ezek rendszerint meghirdetett kalandok, de több privát kaland összekapcsolásából is létrejöhet.

Hosszú kaland

Fél úton van a sima és a globális kaland közt. Egy hosszú akár több helyszínen játszódó kaland. A játékosok akár el is szakadhatnak egymástól fényévekre is. Szükség esetén több mesélő is mesélheti. Hossza miatt részjutalmakat lehet osztani. Vagyis nem a végén egyben kapják meg a játékosok, hanem kaland bizonyos pontjain. Elhalálozás esetén újra lehet csatlakozni ilyen ponton.

Globális kaland

Globális kalandokban legalább két faj képviselteti magát nagy számban. PvP is lehetséges. Játék történetileg komoly súlya lehet. Több kalandból álló esemény sorozat egy globális kaland. Játékos halál esetén az aktuális kaland nem folytatható, de egy másik globális kalandba tartozó kaland igen.

Szabad játék

Játékosoknak lehetőségük van csak úgy egymással játszani, úgy hogy ne térjenek el a játék világától. Ehhez nem kell mesélő, mivel nincs tétje. Ilyen mikor 2-3 ember játékos beül egy kocsmába inni, esetleg kis kocsmai bunyó belefér, de csak laza kocsmai bunyó. Predatorok esetén egy lazább vadászat, olyan lényekre, miket könnyen el tudnak intézni. (pl. vaddisznó, ill. ahhoz hasonló állat.) Alienek esetében is lehetséges szabad játék, pl. fészek körüli portya, ahol maximum olyan ellenfél kerülhet elő, ami abszolút nem jelenthet nekik gondot.

Alternatív kaland

Fórumon külön kis rész. Alternatív kalandok egy olyan lehetőség, ami kötetlen játékot biztosít. Az itt lévő kalandoknak semmiféle köze sincs a játékon belüli dolgokhoz. Itt akármennyi kalandban részt lehet venni. Játékos is indíthat kalandot. KM és JK felállás nem kötelező. Ha az indító úgy rendelkezik, hogy nincs külön JK és KM, akkor bárki csavarhatja a történetet. Nem kötelező az AvP világában maradni. Itt lehet keverni is a dolgokat.

Jutalmazás

Kalandok végeztével skillpont, pénz, megbecsülés kerül kiosztásra. Alienek esetén sikertelen és sikeres kalandokért is jár 1db pempő. Kalandok folyamán a játékosok hozzájuthatnak extra felszerelésekhez, információkhoz, vagy akár társ NJK-khoz. Pl. valaki összehaverkodik egy kóbor kutyával, mért is ne vihetné magával? Ezen felül mázlista játékos hozzájuthat akár relikviákhoz is. Ezek közül némelyiknek csak eszmei értéke van. Némely viszont nagyon is hasznos lehet.

Kiszabható jutalmak kalandokért:

Minimum Maximum
Ember
  • 30sp
  • 300$
  • 100sp
  • 3000$
Alien
  • 20sp
  • 60sp
Predator
  • 30sp
  • 150 megbecsülés
  • 100sp
  • 600 megbecsülés

Részjutalmak:

Hosszabb kalandok esetén lehetőség van részjutalmakra, ezek minimuma kisebb, mint fentebb írtak. Ilyen hosszabb kaland esetén a sok részjutalom miatt összesen több jutalom szerezhető, mint a fentebbi maximum. Elvégre egy hosszabb kalandról van szó.

Szabadjáték és alternatív kaland jutalmak:

Amennyiben egy staff tag átellenőrzi (aki nem volt benne játékos karakterével) és úgy látja adhat szabadjátékért minimális skillpontot. Ez maximálisan a fentebb írt minimum fele lehet.

Alternatív kaland esetén ugyan ez érvényes, de csak akkor, ha a kalandot végérvényben be lehet sorolni az oldal világába. Tehát egy oldal világában zajlódott kaland, amit egymásnak meséltek a játékosok.

Kaland meghirdetése, igénylése

Mielőtt egy mesélő kiírna egy kalandot konzultálnia kell arról minimum egy adminnal.

Alábbi sablont kell alkalmaznia a kaland kiírójának a kiírásnál:

[b]Név:[/b] Kaland neve.

[b]Főcél(ok):[/b] Kaland célja, céljai.

[b]Opcionáliscél(ok):[/b] Másodlagos, harmadlagos célok, ha vannak.

[b]Jutalmak:[/b] Várható jutalom. Ez ugye skillpont, pénz, megbecsülés lehet. Ezek amiket a kaland végeztével kap a játékos.

[b]Kezdés időpontja:[/b] Dátum mikorra van tervezve a kaland kezdete.

[b]Kezdés helye (Topik):[/b] Ha még nincs, akkor létrehozható és be linkelhető.

[b]Kaland zárása:[/b] Tervezett dátum mikor zárulna a kaland. Persze mindig van csúszás...

[b]Kaland leírása:[/b] Szükséges információk, háttér információk. Milyen felszerelés célszerű, mire lehet számítani stb.

Igen. CTRL+C és CTRL+V miatt van már ott a félkövérség kódja.

Kalandigénylés

Amennyiben egy vagy több játékos nem tölti be a két kalandos limitet, igényelhetnek kalandot alább. Eme esetben igen, lehet kicsikét alkudozni a leendő mesélővel.

Inaktív mesélő/játékos esetén

Alapjáraton egy kör maximálisan 3 napig tart. Tehát, amint a mesélő írt, három nap múlva újra írnia kell, ha legalább egy játékos írt. (Megjegyzés: Ha a mesélő megegyezik a játékosokkal, hogy egy kör 5 vagy 7 nap legyen, akkor ama kalandban annyi egy kör.)

Amennyiben egy JK sem írt 3 napon belül, a mesélő megvárhatja, hogy legalább egy JK írjon és azután posztolnia kell 2 napon belül a mesélőnek, vagy akár lezárhatja a kalandot, így a kaland sikertelen. (Így vagy nem kapnak skillpontot vagy a kiírtnál jóval kevesebbet. Ez igaz a pénzre és a megbecsülésre is.)

Amennyiben legalább egy JK írt, ám a mesélő nem írt a kör zártáig +2 napon belül HSZ-t, akkor bármely mesélő átveheti a kalandot, amíg a kaland eredeti mesélője vissza nem tér. (Továbbá valamilyen úton, PÜ, facebook stb. a beugrónak illik tájékoztatni az eredeti mesélőt, hogy „átvette”.)

Igen a mesélőnek van a 3 napon túl még +2 napos haladék ideje.

Inaktivitás jelzése esetén a játékost nem lehet szankcionálni, maximálisan a kiesett idővel arányosan kevesebb jutalmat kap a kalandért, mint a többiek. Az inaktivitást fórumon eme topikban lehet jelezni. Jelezni kell, hogy előreláthatóan mettől, meddig nem lesz aktív az illető.

Játék menete

Több féle játék stílus létezik. Az AvP: War FRPG oldalon az alábbit használjuk:

Igen, ez megtörtént esett.

Kalandot mesélő személy (ez Kaland Mester, Moderátor, Adminisztrátor lehet) meséli el az alaphelyzetet. Ebben a Játékos Karaktereknek (JK) kell helytállniuk. Viszont a JK-k nem mesélhetnek túl. Nem hívhatnak be új karaktereket. Harc esetén pedig nem mesélhetik le maguknak a harcot. Játékos harc esetén azt írja le, hogy „mit szándékozik tenni”. Vagyis nem azt írja le, hogy hogyan ölte meg a két alient hanem, hogyan szándékozik megölni őket. A mesélő dönti el, hogy sikerül, vagy sem. Célszerű minél választékosabban írni, a magyar nyelv erre roppant tökéletes. Illetve a helyesírásra is törekedjünk.

  • Tehát a játékosnak az adott szituációra kell reagálnia, hogy abban a helyzetben mit tenne, mit fog tenni.

  • Feljebb a kalandoknál írottak szerint ige, van olyan eshetőség, mikor eme megkötés nincs, pl. szabadjáték keretein belül.

  • Játékos egyszerre két kalandban vehet részt. + egy szabadjáték és alternatív kalandoknál nincs limit.

  • Bizonyos esetekben használható dobókocka, erről lejjebb lehet olvasni.

Játékos halál

Kétféle halál lehetséges. Végleges és a „sima”. Sima… sima játékos halál… jó… Ha a játékos meghal, akkor kalandot nem folytathatja, jutalmat nem kap. Kalandban szerzett dolgai elvesznek. (Hosszabb kaland és Globális kaland folytatható fentebb írtak szerint.) Halál esetén harmadolás történik. Pénz, megbecsülés, skillpontok, pempő kétharmada elveszik. Újra kell skillezni, feloldani a dolgokat stb. Ha a játékos a kalandban amiben meghalt, talált 5 nikkelt, az elveszik. Ha kalandba vitte magával azt az 5 nikkelt, az megmarad, vagyis az egész nikkel készlete harmadolódik amúgy. Tehát ha összesen 5 nikkele volt, akkor marad 1,666666… vagyis kerekítés szabályai szerint 2.

Játékos halál esetén nem veszik el az előtörténetért kapott jutalom. Tehát ha a játékos 60 skillpontot kapott az előtörténetéért, de meghal egy kalandban, a harmadolás miatt pedig 30 skillpontja maradna például. Akkor nem 30 skillpontja lesz, hanem amennyit az előtörténetért kapott. Vagyis 60.

Ez a kaland a játékosnak semmis, nem megtörtént. Többi játékos számára pedig „átkonvertálódik” egy NJK-vá, mintha egy másik személy lett volna. (Így is lesz kompatibilitási baki.)

Végleges játékos halál… Direkt felrobbantja magát. Tehát magára szerel egy halom robbanószert és felrobbantja magát. Direkt belerepül egy csillagba és még menekülni se próbál. Ilyesmi. Illetve, ha a játékos igényli, hogy a karaktere haljon meg, mert abba szeretné hagyni a játékot, vagy inkább új karaktert kezdene és le szeretné zárni ezzel a karakterrel a játékot, nem pedig fagyasztóba rakni.

Dobókocka

Az oldalon lehetőség van dobókocka használatára bizonyos esetekben. Használható szabad játék esetén a játékosok közti megegyezés alapján. Pl. éppen biliárdoznak és megegyeznek, hogy 1, 2, 3 dobása esettén a golyó bemegy a lyukba. Mesélői is használhatja olyan esetben, mikor a játékos kockázatos lépésre készül és nem akarja, hogy ő legyen a „gonosz”, hogy a játékosnak nem sikerült. Ekkor lefektetheti, hogy pl. 5 vagy 6 dobása esetén nem sikerül, amit a JK akar. Jelenleg 6 oldalas dobókocka sémát használjuk.

Bizonyos speciális dolgok esetén is van dobókocka. Ezek az alábbiak:

PvP

Átdolgozás alatt.

Társ nem játékos karakterek

Játékos karakter mellet a játékos irányíthat még más karaktereket is. Ez lehet fajtól függően fajtárs vagy akár háziállat is. Ha eme NJK-k meghalnak kalandban, akkor meghalnak. Ha eme kalandban a játékos karakter is meghal, akkor a halál esetén emgtörténő szankció mellet, az NJK-ja vagy NJK-i megmaradnak.

  • Alien játékos karakternek maximálisan 4 nem játékos karaktere lehet.
  • Predator játékosnak nem limitált számú pokolkutyája. Bár célszerű nem túlzásba vinni a blökik számát. Nekik vannak külön tanítható skilljeik. Bizonyos esetben ez lehet másmilyen lény is, csak betudható legyen pokolkutyának.

  • Ember játékos rendelkezhet:
  • Ember játékos követő ember nem játékos karakterének is taníthatóak skillek, úgymint a szintetikusnak. A két típusú állatnak is vannak külön skilljeik.

Realitás

Kitalált tudományos fantázia világ. Valóban, de a művek által szabott keretekből ne akarjunk kitörni. Tény, vannak okkult elemek az AvP világában, ám ezekkel csak csínján bánjunk.

Ám nagyobb kérdés, amikor a művek mondanak ellent maguknak. M41A impulzus fegyver. Tehát, a lövedéket elektromágneses impulzus röpíti ki a fegyverből, nem a hüvelyben található kémiai anyag berobbanása. Nincs is hüvely. Ennek ellenére, valóban az Aliensben volt torkolattűz és szép kis fegyverrobaj, aminek nem lenne szabad lennie impulzus fegyver esetén. Igen, ez a látványos és a kellékek valódi fegyverek voltak vaktölténnyel. Ez egy logikai baki. Van olyan mű, ami úgy magyarázta, hogy elektromos tűz, amit torkolattűznek látunk, tehát a levegőben lévő éghető molekulák lobbannak be a fegyvertől… hát, jó. Hogy most van impulzus fegyvernek torkolat tüze, vagy sincs, az lényegében mindegy már. Mindenhol van. Ellenben az, hogy impulzus fegyver tüzeléskor dobálja ki a hüvelyeket… azt felejtse el mindenki. Mert akkor nem impulzus fegyver, illetve az M41A tárába nem 99 töltény férne, hanem 30.

Ne legyünk Iván...

Ha fegyverek, akkor ott a magunkkal cipelhető arzenál kérdése. Predatoroknál alább található a szabály erre. Emberek esetén, pedig senki ne legyen Iván. Igen játékos cipelhet ennyit, de ne lepődjön meg, hogy meghal, mert fennakad az ajtóban.

Úgy szintén az üzemanyagos hordók nem robbannak fel, ha beléjük lövünk. Legalábbis annak valami speciális körülménynek kell lennie, hogy felrobbanjon. Jelző lövedékkel meglőtt benzines hordó sem robban fel, sőt lángra sem kap.

AvP-ben vannak őslények. Rosszhír, hogy a főadmin ért az őslényekhez. Tehát a pucér rohanva üvöltöző T.rex-et el lehet felejteni. Mínusz tíz fokban, félméteres hóban fog az a T.rex becserkészni néma csendben. És míg te kedves játékos szétfagyasz a hidegben, addig a T.rex vígan ellesz a tollbundájában. Igen, ez valósabb kép egy T.rex-ről, mint ami a Jurassic Parkban látni, vagy sok dokumentumfilmnek nevezett izében.

Felhasználói csoportok

Az oldalon az alábbi felhasználói csoportok vannak.

Staff

Arany-, ezüst-, bronzszíneket birtokolják. Különösebb jelentősége nincs.

Adminisztrátor

Adminok feladata kb. minden. Mesélnek, adatbázist javítják, bővíti, kalandok menetét egyengetik.

Moderátor Mesélésen túl a rendfenntartása is feladatuk.
Kaland Mester Vagy Kaland Mesélő. Olyan személyek kiknek elsődleges feladata a mesélés.
Staff vendég

Nem látható csoport. Staff tagok játékos karakterei tartoznak ide, hogy lássák a csak staffnak látható dolgokat. Illetve speciális esetben más személyek is ide kerülhetnek.

Játékos

Alienek bizonyos színű aurával látják az élőlényeket. Ember kék, predator zöld, saját magukat vörössel. A befagyasztott karakterek színe ettől független.

Ember

Ember és szintetikus játékosok tartoznak ide. Predatorok közt élő ember és spears is ide tartozik.

Alien Alien játékosok tartoznak ide.
Predator Predator játékosok tartoznak ide.
Befagyasztott karakterek

A régóta nem aktív játékosok kerülnek ide. Ha ismét aktívak lesznek, visszakerülnek a fajuknak megfelelő csoportba.

.