A legnagyobb rossz vér klán. A rossz vér klánok általában kitaszított vadászokból állnak, viszont a sötét klán vagy találóbban a Gyilkos klán egy komplett nagy klán mihez nőstények is tartoznak. (no persze a nőstények csak a klán ismeretlen helyű bolygóján végzik azt, mit más nőstény yautják is) A predator klánok úgy tudták, hogy eme klán megszűnt ill. felbomlott. Amikor Machiko Noguchi és a Gyarmatügyi követektől megtudták, azt hogy a Sötét klán kiirtott egy emberi bányász bolygót nevezetesen a Caparis VII-et és az idegeneket képesek irányítani a predatorok olyat tettek mi szokatlan tőlük. Nagy számban csatlakoztak a Gyarmatügyi Tengerészgyalogság flottája mellé a rossz vérek elleni hadjáratban.

A Sötét klán rengeteg tabut megszegett és megszeg. Pl. Csak úgy emberi kolóniákat irtottak ki. De a legnagyobb bűn valószínűleg az idegenek háziállatként való használata. Egyszerűen csak nem támadják meg a Sötét klán tagjait, még az arctámadók sem. Erre a célra eleinte feromonokat használtak, így legfeljebb csak harcos idegeneket tudtak kontrollálni. Ráadásul ezek az idegenek chionerekből keltek ki.

A Sötét klán újbóli feltűnése után a predatorok és a Gyarmatügy nagy mértékű támadásokat vittek végbe közös erőből. A két faj vállvetve harcolt és együtt kivívták a győzelmet. Machiko Noguchi és a yautja vezérek egy királynőt juttattak a Sötét klán frontvonala mögé minek hatására az idegenek nem a Gyilkos klán harcosait, hanem a királynőt követték. Sikerrel megsemmisítették a Sötét klán piramis hajóját. A két faj flottája pedig győzelemben hitt, így váltak el egymástól. Nem tudták, hogy sikeresen lerobbantották a jéghegy csúcsát. Nem kellet sok idő, hogy a klán újra hallasson magáról, de ezúttal már nem feromonokat használtak az idegenek kontrolálására.