AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Sokan M osztályú teherhajóként ismerik. Az M osztályú teherhajók a legjobb alternatíva a mai kaotikus világban. A legtöbb gyár az idegenek martaléka lett, míg másokat a hadsereg katonai gyártásra alakította át. Addig a többi újabb fajta teherhajó megfizethetetlen. Hát persze hogy az emberek az olcsóbb, és régebbi megoldásokhoz fordulnak.
Ideális szállítóhajó bárkinek, aki el akar jutni a galaxis más részeibe egy jobb élet reményében. Három mesterséges atmoszférájú fedélzete van, és négy rakodóöble. Emellett szinte bármit képes elvontatni az űrben. A többi helyet a fúziós reaktor foglalja el. Egy kitolható állvány kapcsolja a vontatandó tárgyhoz a hajót.

A hajó képes leszállni a bolygók felszínére, és a burkolata túléli a légkörbe való belépést is. A hajón található egy 2.1 terrabyte-os fedélzeti számítógép, amely irányítja a navigációs rendszereket, amíg az utasok mélyálomban vannak. Az antennái képesek a bolygóközi kommunikációra, és persze az UHF/VHF/HF rádió/videó kapcsolatra a felszínen lévő emberekkel. Az érzékelői között van két 2 méteres lencsenyílású teleszkóp, melyek képesek optikai, spektográfiai és infravörös felbontásra; egy gáz-kromatográf; centimetrikus navigációs és leszálló radar; egy szintetikus lencsenyílású felszíntérképező rendszer és egy tömegszámláló a fénysebességen túli navigációhoz. Ezek elől találhatók.

A kicsikét egy Laretel WF-15 2.8 terawattos fúziós reaktor hajtja meg. A csillagközi utazásnál a Weyland-Yutani által kifejlesztett T7A NLS tachyon-rendszer viszi előre az űrhajót. Két Rolls-Royce N66 Cyclone sugárhajtómű hajtja meg fénysebesség alatt.

Gondoltak a rajta utazók kényelmére is. A hajó „A” szintjén találhatóak a legénységi szállások, az ebédlő, a hiperálomkapszulák, és a fedélzeti számítógép terminálja. Emelet található még itt egy műtő is egy robotdoktorral, ami képes bármilyen nem súlyos betegséget vagy sérülést kezelni. A központi gépterem a „B” szinten található, a gépteremhez kapcsolódik több karbantartó helyiség, és szerviz alagút. A „C” szinten pedig a raktárok, és a garázsok, amikben járművek, és gépek vannak. Emellett tudományos megfigyelő állások, és a hajó leszálló talpait rejtő kamrák.

Vészhelyzet esetén az arra jogosult személy felrobbanthatja a hajót a reaktor hűtőrendszerének túlterhelésével. A legénységnek ilyenkor tíz perce van, arra hogy elhagyja a hajót, és a mentőhajóhoz siessen.

A teherhajót hét fős legénység irányítja. Parancsnok, másodtiszt, fedélzetmester, navigációs tiszt, tudományos tiszt, főgépész és segédgépész. Hét hibernációs kamra van ezért beépítve. De azért még be lehet építeni többet is. A hajó életfenntartó rendszerei maximálisan 30 embert képesek eltartani rakomány nélkül.

Felfedező változat

Készült néhány példány melyeket az űr felderítésére használtak. Több tucat fős legénység célja az űr és planéták felderítése. Heliades hajók leváltására készítették. Ennek megfelelően speciális tárolók (biológiai- és kőzetminták számára), több hiperálomkapszula, módosított létfenntartó berendezések, fejlettebb műtő, labor, sőt „gyerekszoba”. Eme hajók legénysége hosszú útra indult, így nem várták el tőlük, hogy a családalapítással több évtizedet várjanak. Egy ilyen Bison hajtott végre kényszerleszállást Emersonon, a legénység gyerekeiből lettek a „telepesek”.
Advertisement