LV-223.png

Zeta 2 Reticuli rendszerben található egy gőzóriás holdjaként. Földnél valamivel kisebb, de nagyobb, mint a Mars. 71% nitrogén, 3% szénmonoxid, 23% oxigén és 3% egyéb (pl. argon) alkotja a légkört. Ennek ellenére szűrőmaszk nélkül az ember nem sokáig húzza. Viszont barlangokban megfelelően alacsony szénmonoxid szint lehet, így maszk nélkül is lehet lélegezni. (3% szénmonoxid szintnél az átlagember egy percig sem bírja.)

Hivatalosan nincs élővilága a bolygónak. Gyakorlatilag felsőbb körök tisztában vannak, hogy primitív gerinctelenek (rovarok, férgek, előgerinchúrosok) élnek a bolygón és primitív növényzet is van természetesen. Továbbá míg a háború miatt kénytelenek voltak Tirgu Mires pilóta hagyatékot nyilvánosságra hozni, mint a Földhöz legközelebbi pilóta által valaha lakott bolygó addig, az Lv-223 esetében nem merték ezt meg tenni. Révén 34,6 fényévre van a Földtől. (Legtöbb űrhajónak egy napi vagy még annál is rövidebb út.) Továbbá Tirgu Miresszel ellentétben ez egy biológiai labor volt, hol 2000 évvel ezelőtt az emberiség kiirtását tervezték a pilóták által kreált mérnökök. Ez a másik fele, ami miatt titkolják a bolygó valódi miben létét. 17 éves háború idején is titkolták, hogy a pilóták lemásolták az ember genetikai kódját.

Prometheus kutató hajó szerencsétlensége után a CMC a rendszert a Földet körülvevő helyőrségi gyűrűhöz csapta. A bolygó köré több ezer automata fegyver platformot telepítettek (rakéta/torpedó, lézer és plazma ütegek) melyek minden engedély nélküli a bolygót megközelítő vagy elhagyó objektumot cafatokra lőnek.
Továbbá egy szabvány katonai helyőrségi állomás is helyet kapott, melyet utólag egy új egységgel (biológiai laborokkal) kibővítettek. Két egységet folyósok kötik össze (hasonló, mint a Gateway), szükség esetén a két blokk leválasztható egymásról.

A helyőrségről nem vontak el erőket még akkor sem mikor a Földön az idegen fertőzés kitört. Ennek a médiában volt is egy kis vízhangja, hogy innen mért nem küldtek csapatokat a Földre. Végérvényben, sokan kezdtek kíváncsiskodni, hogy a már majdnem száz éve blokád alatt lévő „élettelen” bolygó mért lehet olyan fontos. Ekkor sem árulta el az ICC az igazat. Meg van rá az okuk és nem akarnak pánikot kelteni.

Bolygón a mérnökök az evolúciós katalizátorral végeztek kísérleteket, ehhez számos fajt hoztak el a Földről. (Ezek leszármazottjai alkotják a bolygó szegényes bioszféráját.) Ám 2000 éve (Durván Krisztus születése tájékán, egyes pletykák szerint, pont Krisztus születése miatt akarták kiirtani az embereket.) a katalizátor elszabadult, és biológiai fegyvert készítő mérnököket mind megölte, kivéve négyet. Eme négyből is csak egy maradt életben. Ez az egy miután a Prometheus legénysége felébresztette, az eredeti tervhez tartotta magát. Megfertőzni a Földet a katalizátorral. Prometheus kapitánya végül belevezette a hajót a mérnök hajójába, amaz pedig lezuhant.