A Heckler & Koch érdekes konstrukciója, ami egyszerre sörétes és egyszerre gépkarabély. A sörétes és karabély lőszert dobtárban tárolják, mindkét lőszert egyszerre nem lehet használni, a fegyver vagy sörétes, vagy gépkarabély. A megalkotáskor a cél egy olyan fegyver létrehozása volt, ami rendkívüli tűzerőt ad a katonának, így távolabb lévő páncélozott egységek ellen is bevethető.

Többféle tűzmód van, alapból félautomata, de lehet 3-as sorozatokat leadni, vagy automatában kilőni az egész tárat. Mellékletek terén kapható rá lézeres célzó, 2x és 4x-es távcső, továbbá van hozzá kihúzható válltámasz. A fegyver oldalán található számláló segít észben tartani mennyi lövésre elég még a tár kapacitása. A visszarúgás miatt nem kell aggódni, a fegyver jól elnyeli, bár pontos lövések leadására ajánlott egyes lövéseket leadni.

Azonban van oka miért nem terjedt el, egyrészt elég drága az előállítása, ráadásul elég steril fegyver. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a por, homok eldugíthatja a fegyvert, vagy a hidegben tönkremehetnek a komponensek. Ajánlott gyakran tisztogatni ilyen terepeken, illetve speciális kenőanyaggal kezelni hideg terepen. Csupán tehetősebb PMC-k és elit alakulatoknál található meg, hiszen nem éppen egy egyszerű fegyver, a tűzmódok változtatása és a lőszerek cserélgetése némi odafigyelést igényel.