AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Akupunktúra.jpg
Az emberiség hosszú utat tett meg azóta, hogy sámán virrasztott, vagy táncolt a beteg mellet, hogy az meggyógyuljon. Gyógyíthatóvá vált rengeteg betegség. AIDS, ebola, rák legtöbb fajtájára nem hogy orvosság, de még oltás is van. (Időnként felüti a fejét néhány idegen eredetű járvány, melyek kolóniákat is képeseket kiirtani, mire gyógymódot találnak, ha találnak.) Sivatagos nap szikkasztotta bolygón kell dolgozni éveket? Bőrrák elleni oltás után már nincs probléma, csak a leégés. Eme esetben sincs probléma. Pár fújás sejt helyreállítóból és nemsokára lesz mi újra leégjen.

Orvostudomány mellet természetesen fejlődött a géntechnológiai is. Ma már lehetőség van donorszerveket klónozni. Arra is volt példa, hogy valaki az agyát átműtette egy új klónozott testbe, sikerrel. Persze nem mindenki teheti meg, hogy klón donorokat vegyen igénybe. Ő számukra a kibernetika kínál lehetőségeket. Van miben egy kibernetikus végtag jobb, mint egy klónozott. Nem orvosi protézisek (implantok) használata tilos. 2200 után műgerinc (Eisenberg révén) is előállítható, bár folyamatos gyógyszer használat mellet alkalmazható csak. Weyland Yutani finnanszírozta Eisenberget, aki gyógymódot talált vakságra, süketségre stb. Ám az alanyok megőrültek, a kísérleti telep pedig rombadölt.

21. század elején népszerű alternatív gyógymódok egy részénél bebizonyosodott, hogy működnek, ha nem is olyan mértékben, mint a „hagyományos” gyógymódok. Idő vasfoga kiszelektálta a nem működő módszereket. Akupunktúra pl. széles körben elterjedt gyógyászati eljárás lett.

Elterjedtek a nanobotok is, bár inkább szintetikusoknál alkalmazzák őket, mint embereknél. Medikai nanobotok képesek a véráramból kiszelektálni a nem oda illő dolgokat. Vírusokat, rákos sejteket vagy éppenséggel az erek falán lerakódott meszet. Nanobot kezelések nagyon drágák, így kevesen engedhetik meg maguknak.

Medikusság játékmechanikában

CMC katonaorvos

Medikusságnak a játékmechanikában az Ember skillek közt három szintje is van. Játékos első szinttel az alapfokú egészségügyi ellátást birtokolja. Skill ide vagy oda, hogy olyan szarvas hibát vét, mint pl. kihúz a testből egy bele ékelődött tárgyat, úgy hogy a sebet nem tudja megfelelően ellátni, akkor attól még el fog vérezni. Második szinttel képes már egyszerűbb műtéteket elvégezni. Harmadik szinttel képes mellkasrobbantót is kiműteni, ha ez még nem elég fejlett. Persze ehhez mindhez szükségesek a megfelelő eszközök és körülmények. Természetesen, ha van közelben egy MedPod akkor nagy eséllyel az a jobb választás.

Hordozható eszközök

0inyjekció.jpg
Természetesen játékosok nem tudnak magukkal vinni egy robotdokit, így szükség van a hordozható eszközökre. AvP világában még CMC-n belül is változó az egészségügyi ellátás. Bár ez a különböző művek és játékok eltérő játékmechanikájának köszönhető.

Alap elsősegély készlet tartalmaz szikét, ollót, csipeszt, ragtapaszt, fertőtlenítőt, kötözőt, vattát, pólyát, gumikesztyűt. Ez általában egy-két sérülés ellátására elegendő.

.
Advertisement