AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Lockmart Starcub könnyű sikló[]

Ezeket a hajókat általában bolygóközi közlekedésre, és az M osztályú teherhajókon

Lockmart Starcub könnyű sikló

teherhajókon használják, mint mentőhajó. A súlya 48 metrikus tonna. A hajó maga egy kabinból, és egy raktérből áll. A tartó elemei kerámiából, és a burkolata pedig kompozitból készült. Leszálláskor három leszállótalp tartja meg a hajót. Három ember alkotja a legénységét: egy pilóta, egy másodpilóta, és egy tudományos tiszt, de több ülést is be lehet szerelni.

Ha esetleg a vadűrben van rá szükség, akkor két hiperálomkapszula áll a rendelkezésükre. A hajó egy feltöltéssel 13 parszeknyi távolságot tud megtenni. De ha a hajó eltéved, akkor a hajó számítógépe minden energiát elvon a főbb rendszerektől, hogy életben tartsa a lehibernált legénységet. Ilyenkor a hajó általában sodródik.

Mentőkapszula[]

A mentőkapszula nem űrhajó, ez egy irányított „meteor”. 1-10 embert képes

Mentőkapszula 2

befogadni (mérettől függ), és olcsóbb, mint az EEV. Mivel erre nem kell számítógépet szerelni, és nem kell automatizálni. A bolygók közelében engedik ki, és a bolygó gravitációja gyorsan magához szippantja. Ilyenkor beindulnak a fékezőrakéták, és tetején megjelenik egy ejtőernyő, hogy csökkentse a zuhanás sebességét.

De a levegőben könnyű célpontot nyújt. Rátüzelni egyenértékű a vadkacsavadászattal. Amikor lezuhan, akkor a burkolata megvédi a túlélőket a zuhanás erejétől. Van benne egy túlélő felszerelés és emellett egy kommunikációs eszköz is.

Mentőkapszula

EEV Vészhelyzeti Mentőkomp[]

Az EEV egy olyan mentőjármű, ami maximálisan 16 embert tud szállítani.

EEV Vészhelyzeti Mentőkomp

Az anyahajóhoz három titániumpecek kapcsolja. A hátsó részt közvetlenül a hajó vészkijárataira kapcsolják. A jármű burkolata kerámiából, és egy szénötvözetből készült. Ez az anyag ellenáll a légköri hatásoknak.

Ha a hajó a vadűrben szenved a balesetet, akkor a legénység az EEV-ben hiperálomban van, míg a fedélzeti számítógép a legközelebbi ismert, és lakott világ felé veszi az irányt. Közben pedig vészjeleket küld. Ha a katasztrófa, akkor történik, amikor az utasok hiperálomban vannak akkor a számítógép a hiperálomkapszulákat automatikusan a kompra viszi.

Az indítási procedura öt másodpercig tart, és ha eléri a zérót, akkor a komp reteszei szétkapcsolnak, és a leválik a hajó testéről. Amint az EEV elég távol kerül a hajótól akkor elkezdi a jeleket küldeni. És lekéri a navigációs adatokat a legközelebbi lakott bolygóról.

Az EEV programja szerint biztonságba kell juttatni a fedélzetén lévő embereket. A rajta lévő bioscannerek figyelik a rajta lévő utasokat. Ha mentőhajóval találkoznak, akkor a számítógép azonnal felébreszti az utasokat. De ha nem, akkor folytatja tovább az utazást. A bolygókon automatikusan az űrkikötőkben szállnak le. De ha nem, akkor megpróbál vízen, vagy más sík területen leszállni. Az EEV számítógépe ekkor felébreszti a túlélőket. Ha várni kell a mentőcsapatra, akkor egy hónapra elegendő készlet segíti a túlélést.

Az EEV megbízható, és rugalmas eszköz. De vannak balesetek. Néha az EEV felkenődik egy aszteroidára, vagy kalózok áldozata lesz. Vagy az utazás túl sokáig tart, és a számítógép egyszerűen lemerül és az emberek a fedélzeten meghalnak.

De ez az egyetlen lehetőség néha, hogy túléljenek egy katasztrófát.

Eev 373 magyarul

373-as EEV

Belisarius-szal párhuzamosan tervezett új EEV, melyet más hajókkal is kompatibilisé lehet tenni.

Advertisement