AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

1997-ig az Alien 4 megjelenésig az AvP univerzum egységes volt többé-kevésbé. Egy kanonba tartoztak a könyvek, képregények no és a számítógépes játékok. Persze vannak kisebb, nagyobb logikai bakik, meg totális nagy marhaságok. (Egy-két kilengés volt persze.) Alien 4 után pedig a Prometheusig a legtöbb dolog az eredeti kanon része, vagy abból nyúlja le a dolgokat. (pl. 2010-es AvP.)

Kis érdekesség. Eredetileg az Alien 4 közvetlenül a harmadikat folytatta volna, és ama rab lett volna a főszereplő ki túlélte a Fury borzalmait. Az, hogy a Patna, vagy titokban egy civil hajón szállították volna, az jó kérdés. Persze a hajó lezuhan egy bolygóra és jő sötétség és alienek, mert alienekkel teli barlangba fúrtak a bányászok. – És igen. Eme kidobott forgatókönyvet felhasználták, csak jelentősen átalakították. Ebből lett a Riddick első része.

2010-es AvP játék[]

Vannak, vannak hibák. Készítők a játékot 2200 környékére teszik. Ami hihetetlen baromság, mivel 2192-ben tört ki az első idegen háború. Tény, hogy a játékban lévő tengerészek kaptak kiképzést az idegenek ellen. Viszont fingjuk se volt arról, hogy az idegenek fészket építenek. Azt hitték, hogy ez teljesen új faj, ami már fészket is épít. 7 évvel a Föld bukása után CMC katonának fingja, sincs, hogy a xenok fészekben élnek? – Az oldal és az eredeti avp kanonjában van a játék, viszont csak akkor ha Földi háború előtt játszódtak az események, mikor már a CMC kapott kiképzést az idegenek ellen, de még nagyon szegényes ismeretek volt róluk.

Játék szerint a predatorok 10 000 éve fedezték fel az idegeneket és persze hogy az idegenek szülőbolygóján. Játékban amúgy az első predator kriptája szerepel ki az első alient ölte meg. Ezenfelül a bolygó épületeit neandervölgyiekkel építették és neandervölgyiek predek miatt haltak ki.

A tényekről. Legidősebb predator 1000-1100 éves volt. (Lehet, hogy mint az embereknél predeknél is vannak szuper egyedek, mik tovább élnek vagy halhatatlanok.) Átlag életkoruk úgy 500 év. Ez a 10 000 év hogy ennyire kultúrájuk részévé váljon szerintem kevés. Továbbá, hogy a Földön is azt játszák amit az AvP1 filmben láttuk, és úgy hogy alig legyen régészeti lelet elég macera. Predatoroknak sokkal előbb kellet felfedezni az idegeneket, minimum 20 000 éve. Az AvP1 film féle ősi idegen inváziót én pedig az utolsó jégkorszak végére tenném, mivel ezzel a jégkorszaki megafauna kihalása is értelmet nyerne. Továbbá volt elég idő, hogy a „bizonyítékok” eltűnjenek valahogy.

Továbbá a neandervölgyiek nem haltak ki. Neandervölgyi egy ember alfaj, vagy ha úgy tetszik rassz, mely beolvadt az európai lakosságba. Neandervölgyi mint rassz/alfaj 28 000 éve tűnt el. Igen. Még az én megduplázott éveim is kevesek, ahhoz amit a játék segédanyagai állítanak.

Régen lehettek másfajú rabszolgáik a normál predeknek, viszont a modern időkben (Közel múlt, jelen és jövő) már nem tartanak rabszolgákat. Valószínű, hogy a földi és más bolygókon történt felsülések miatt.

Tehát igen, az nem 10 000 év hanem több és nem Neandervölgyiek hanem úgy cakumpak emberek max.

Játékban feltűnik a királynő pempő, melyet féltve őriznek. Az ilyen tartályokat aliennel lehet szétzúzni, amolyan „gyűjtsd össze mind” játék mód. Ez egyértelműen az eredeti kanonból származik. A játékban lévő UD-6B "Mohawk Dropship” eredeti vázlatok szerint ÍÍÍÍÍÍÍÍrtózatosan nagy lett volna, mint a SnakeFighter az A:CM képregényből. Tehát legalább egy készítő ismerte az eredeti kannont, csak éppen ez sem volt elég, hogy jó legyen a játék.

Dr. Ernst Kleist ki kétszer robbant cafatjaira.[]

Dr. Ernst Kleist.jpg

A:CM képregény, Halálcsapda, Labirintus, AvP Three World War meg még pár képregény alkot egy szövevényes hálót, mi nem lenne baj, ha nem lenne egy hatalmas nagy bakija.

Eredeti koncepció szerint a Bugman szérum, trutyi, lőty, zselé – nevezzük, aminek akarjuk megalkotásában Dr. Ernst Kleist és Dr. Paul Church vett részt. Utóbbit csak említik az A:CM-ben, tehát lehet kivonult a programból. Az A:CM így a Halálcsapda és Labirintus után játszódik a Föld visszafoglalása után jó sok évvel. Egy hatalmas gond van.

Dr. Ernst Kleist atomi szinten kipurcant. Pár méterre tőle robbant fel a hangágyú, ami egész charoni állomást vitte magával. (Vagyis robbants fel pl. egy kisebb atombombát, úgy hogy pár méterre vagy tőle.) Miután atomi szinten kipurcant, a második Apa szerepében (Bugmanek vezére) ott tetszeleg az A:CM-ben. Ahol szitává lövik, meghal és halála automatikusan az űrállomás önmegsemmisítőjét bekapcsolja. Tehát kétszer robban cafatokra. De jó.

Egy valami lehet a mentség. A:CM képregény 12 füzetesre készült, de csak 10 lett végül. Eme 10-nek is az utolsó két füzetét egy másik csapat alkotta meg. Tehát, ja az utolsó két részért felelős csapat rontotta el.

Másik lehetőség, hogy az A:CM történt előbb. Church és Ernst pedig a könyvekben egymástól függetlenül próbálták a BugMan szérumot újra előállítani. Ernst pedig az A:CM végén csak éppen, hogy csak nem hallt meg, de az önmegsemmisítő beindult. Ama idő alatt mikor a tengerészek elmenekülnek, Ernstet bugmanek vagy idegenek valami mentőegység vagy űrhajóba elviszik és így megmenekül. Ernst később kitörli az idegen dns-t magából és testének torzulásait plasztikai műtétekkel rendbe hozatja.

Eme forgatókönyv szerint az A:CM bármikor játszódhat, amint Church felépül fiatal kori sebesüléseiből. Tehát a Második Idegen Háború alatt is.

Harmadik lehetőség, hogy az A:CM és Halálcsapda Ernstje két külön személy. És én ezt támogatom, oldalon ez érvényes. Eme lehetőség esetén is, játszódhat a második háborúban az A:CM.

Utolsó két lehetőségnél azért van kis bökkenő. Az Mondo, de már így is annyi retardált hiba van, hogy teljesen mindegy hol kivel mit csinált mikor. (Bár ama eseményt is bő skálán lehet pakolgatni mikor is történt.)

Mínusz mennyiségű atommal szétatomozni egy bolygót[]

Pathfinder.jpg

Idegenek a Földön könyv szint az idegenek szülőbolygója 40 fényévre van. Patfinderrel ez fél év volt úgy durván. Gond ott, kezdődik, hogy egy Conestogának az oda-vissza út két nap. A csillagtérképen ezért is van sok ezer fényévre a Proteus a Földtől és a távolság a Conestoga sebességére lett kiszámolva. – Egy sokkal reálisabb, mint a 40 fényév. De nyugalom, a könyv még állít még egy hatalmas nagy baromságot.

Patfinderen közel két tucat személy utazott és mindnek volt hiperállom kapszulája. (Függetlenül, hogy a többség szintetikus.) Továbbá legalább egy felnőtt idegen számára tároló alkalmatosságnak kellet lennie, plusz egy UD4-es volt még a hajóban minimum. Plusz üzemanyag, ellátmány, élelem/víz, létfenntartó berendezések, reaktor stbstb is helyet foglal. Ha csak ezt vesszük figyelembe már túl kicsi a hajó a könyv és képregény állításaihoz képest. Több minden van a hajóban, mint ami beférne.

Erre rájön, hogy a könyv és képregény végén úgy szétatomozzák a bolygót, hogy teljes bioszféra megsemmisül. HOL A RETEKBEN VITTEK ANNYI ATOMOT?! Egy bolygó teljes holokausztba taszításához több atom kéne, mint ami befér a hajóba. Ja, hogy a fentebbi felszereltség már elve be sem férne… aha.

Plusz Ripley háborúja könyvben visszatérnek bolygóra és NULLA radioaktív sugárzás van. De van egy hatalmas pár centi mély tenger. Ja meg a bolygó megint másképpen néz ki a királynő nevében. Ja és elvben az AvP2-ben is eme bolygó szerepel. Ja és amúgy a CMC megkísérelte kiirtani a bolygóról az idegeneket a Föld visszavétele után, sikertelenül.

Szétbombáztunk egy bolygót, úgy hogy nulla atom fért fel a hajó, majd az élettelen bolygón több milliárd alien lett a semmiből. FÁKLOGIK!

Na meg persze, az Idegenek a Földönben a bolygó levegője hosszútávon mérgező. Minden más műben lazán szívható.

Föld meghódítása (The Alien képregény, mi a Platinum része.)[]

Kungfu pilóta ellen.jpg

2196 környékén az Idegenek a Földön könyv/képregény pilótája visszatér, hogy meghódítsa a Földet. El is kezdi terrafolmálni, mivel igazából a globális felmelegedést sikerült is csökkentenie, ám mivel az ICC delegációt agyonveri, ezért a CMC cafatokra lövi a hajót. Ezzel így nincs gond. De miket állít a képregény. Höhö. Húúúú.

40 óriás fészekről van tudomás. Mi az óriás fészek? Egy sima királynő fészke maximálisan úgy 2000 alattvaló környéke lehet. Ha eléri eme számot, akkor legalább egy fiatal királynő kinevelődik és jó pár dolgozóval / harcossal odébb áll. Szóval ez normál fészek. Óriás fészek empressnek lehet. Viszont jelenlegi tudás szerint egy bolygó egy empress. Anyakirálynő pedig csak egy van az egész világmindenségben. – Óriás fészek alatt lehet az értetendő, hogy több fészek van egymás szomszédságában.

Földet elkezdték visszafoglalni, ez van a képregényben. DE MIBŐL!? Ripley háborúja idején is olyan élelmiszer, nyersanyag és hadianyag hiány van mint a fene. Eme könyv pedig 1-2 évvel játszódik a The Alien előtt. Nincs semmi miből vissza lehetne foglalni. Sőt! Háborúhoz szükséges infrastruktúra megteremtése mi éppen folyhat legfeljebb.

Arról meg ne is beszéljünk, hogy USA elnöke is szerepel a képregényben. USA nincs, nem létezik. Majdnem száz éve, hogy megszűnt. Ja igen a pilóta. Két képregényben is ugyan az a pilóta szerepel. Totálisan másképpen néznek ki.

Egy jó pontja azért van a képregénynek. Alienek totálisan mellékszereplők. Éppen, hogy csak beköszön egy élő mellkasrobbantó.

Hiba, nem hiba. Ma már az.[]

T.rex akkor és most.jpg

Vadászok bolygójában a T.rex farkára támaszkodik, ahogy régen ábrázolták. Persze a könyv még jóval a Jurassic Park előtt játszódott, ahol legalább a testtartása hiteles. Amúgy meg a T.rex még tollas is volt.

Kronológiai hibák, kronológiai hibák mindenhol![]

Idegenek a Földön 2092-re teszi a háború kezdetét. A Rekviem 2124-re teszi a történéseit. Megjegyzem, hogy az Aliens 2179-ben játszódott. Az AvP1 játék CMC kampánya 2154-ben játszódik 10 évvel az Aliens után. (Ezt írja a játék) MI A RETEK!? Tehát 2154 tízzel több, mint 2179?! Katlan könyv szerint Smaragd Zóna 200 éve fel van fedezve/terraformálás kezdete. Viszont idegenekről alig tud valaki, de az űrhajó kapitányokat már hivatalból értesítették az alienek létezésére és terjedéséről. Tehát ez alapján nem sokkal az első háború előtt játszódik.

Akkor a feljebb említett néhány (ennél van még több is) kronológiai hiba javítása: Földi háború kezdete 2192. Rekviem 2224-ben játszódik. AvP1 játék pedig az A:CM játék után, de minimum 2192 előtt. Katlan pedig nem sokkal a Földi háború előtt úgyszintén, ezzel pedig nem veszünk tudomást a 200 éves időintervallumról.

AvP Evolution[]

Androidra kiadott AvP játék. Sajnos nincs ilyesmim, így csak végigjátszást néztem, viszont az alapján nem egy rossz darab. SŐT!

Külön tetszik, hogy az AvP3 android hangjai vannak, de az androidok az AvP2 játék béli androidra hasonlítanak. Tehát a játék a két AvP játék közt játszódik. Tehát a WY évtizedek alatt az AvP3 féle modelt leselejtezte másik típusra. Továbbá a Predators rosszvér klánja itt is balhézik. Sőt, az AvP Three World War képregény másik rosszvér klánjához hasonlóan ők is elkezdtek idegenekkel játszadozni, viszont sokkal hatékonyabb módon. Tehát az AvP Three World War után játszódhat. (Tanultak a másik klán hibájából.) Valamiféle eszközzel az idegeneket közvetlenül kontrolálják, nem pedig feromonokkal. (Mik használhatatlanok, ha királynő van közelben.) Külön öröm volt számomra mikor megláttam, hogy az androidok használnak pajzsot. Már rég fillóztam hogy kéne az oldalba embereknek is pajzs. (Rendőrségihez hasonló, csak jobb.) Már nem kellet ezután gondolkodnom.

Eddigi tudásom szerint egy hibája van csak a játéknak. AZ HOGY HYBRIDNEK ÍRJA A PREDALIENT! Még ki is hangsúlyozza. Ez mérhetetlen nagy baromság. Predalien ugyan olyan alien, mint ami emberből vagy kutyából kell ki. Csak más gazdatest miatt más géneket vett át.

Az FRPG maga

Hibák mindben lesznek mindig is. Így itt is. Némely hiba szántszándékos, legyen az helyesírási vagy logikai. Most mosdatom magam és kollégákat, no meg minek is, mert mások nem igazán vallják be hibáikat. Egy példa. Conestoga sebessége 0.74 fényév/nap a CMC kézikönyvben. Fuzion mi eredetileg az oldal alapját képezte, az már 74-et ír. Régi fordító kolléga ezt fordította le, de elgépelte és 72 lett. Így az egész War-on 72 fényéves hivatkozások vannak a Conestogára. Mondhatnánk, hogy húde nagy hibaaaa.
Az.
Viszont figyelembe kell valamit venni. A rengeteg lakott és lakatlan naprendszert a kanonban. Rengeteg lélegezhető levegőjű bolygón nincs kolónia, míg más bolygókat terraformálnak. Rengeteg bolygó van. Viszont lakható bolygók ritkák. Megfelelő méretű bolygó és megfelelő távolság kell a csillagtól. Sok naprendszerben nincs is lakható bolygó. Tehát a sok ismert bolygó miken akár település sincs pedig lehetne, nem kis területen van szét szórva, hanem elég nagyon. Ehhez pedig a 0.74 már kevés. (Földszerű bolygók gyakorisága 0,015, vagyis 67 csillag közül egynél fordulhat elő a kívánt bolygó.)
A CMC kézikönyv is sántít amúgy. Mivel USA alá tartozik a CMC, tehát USCMC. De USA nem létezik, Egyesült Amerikába beolvadt. Maga a forrás is már sántít.
Ha 0.74-el számolunk, akkor is a 40 fényéves Föld – Alien őshaza távolság még mindig sántít jelentősen. (Oda-vissza út kicsivel több mint 108 nap így. Meg persze a Conestoga képes gyorsabban haladni, de eme sebességet használják.)
Conestoga már 2170-ben is régi hajó volt. 2179-ben játszódik az Aliens. Ám Verloc még 2231-ben is szolgálatban van. Hajtómű modernizáció, vagy teljes lecseréléssel gyorsabbá tehető. Így 0.74-ről fel lehet gyorsítani 72-74-re. Szó volt a földszerű bolygókról, hogy 0,015 esély van rájuk. Tehát ugye 67 naprendszerből statisztikailag egyben lehet földszerű bolygó. Na és azon sem biztos, hogy lehet élet. Csak a 0,015-be eső bolygókat éri meg terraformálni. Tehát elvben egész naprendszerek vannak üresen ember lakta területeken belül. Szép nagy terület ez így.
Ami miatt kitértem erre az az, hogy számos élő bolygót az oldalon összevontunk. Okok, mivel ez egy FRPG ezért kellenek jó kis helyszínek, de túlzásba sem szabad menni, mert a végén az lesz, hogy bolygónként pár kanon faj lenne. Ez nem túl jó. Viszont ellentmondásos összevonásokat sem végeztünk.

Proteus

Már eleve könyvekben is ellentmondásos az idegen őshaza. 2010-es játék segédanyagaiban megemlítik az őshazát. Továbbá AvP2 játékban is feltételezhető, hogy azaz őshaza. Játék dobozán lévő röntgen képen ugyanis a három koponya eredeténél alien esetén eme bolygó olvasható. Ember esetén a Föld, predator esetén ismeretlen. Sokféleképen lehet értelmezni, egyik értelmezés, hogy az Lv-1201 az őshaza. Tengerészgyalogos mivel ember, ezért a Föld. Predatoroké pedig nem ismert.
Gyenge bizonyíték, de játék szempontjából célszerű volt, mert így nem kell az oldalon 2220-ig leghamarabb várni, hogy ott is legyen kaland.

Bunda Survey

Ez alapvetően egy félreértés, de már így marad. A Préda elején három különböző élő bolygót látunk, mi az oldalon mind Bunda Surveyhez lett vonva.

Korari

AvP2-ben eme bolygón sérült le Rykov. Meg dzsungeles. Más információ nincs. LV-742 az AvP RTS játék helyszíne, változatos felszín, jó pár őshonos állatfaj. Össze lett a kettő vonva.
AvP: Thrill of The Hunt, Civilized Beasts képregények nem kanonikusak, ezért az abban előforduló állatka ide került. No meg Predators film folytatás képregényében lévő állat is ide került.

Archeron - Zeta II Reticuli

AvP: War csillagtérképe a Fuzion féle térkép jelentős átdolgozása. Számos ott kihagyott kanon bolygó felkerült. Továbbá már a Fuzion térképen is rossz helyen volt a Zeta II Reticuli. Eme rendszerben van az Acheron. Valóságban 39 fényévre van tőlünk. És nincsen lakható bolygója. Tehát a nyolcadik utasban húde reálisak akartak lenni, csak éppenséggel az elv felsült.
Hivatalosan az Acheron 39 fényévre van tőlünk. A gond ott, kezdődik, hogy nincs földszerű bolygó ama naprendszerben. Tehát... innentől már nem tökmindegy hova teszem? Valóságosak akarunk lenni? Nem sikerült. Akkor már had fiktíveskedjünk, abba nem lehet bele kötni. Max, hogy a filmek szerint valós naprendszerben van a bolygó, de a valóságban nincs ott hasonló sem. Tehát igen.

Fanon tartalom

Avp föld 100% béta v3.png

Ilyen pl. a Turáni Szövetség. Sehol nincs semmi arról, hogy Magyarországgal mi a helyzet az AvP-ben. Legyünk kivételesen optimisták. Ismét erős büszke királyság vagyunk. Há’ nem király? Ám ezzel én játékba egy erős politikai szállat is beleszőttem. Mivel a T.Sz. antikapitalista, nagy hangsúly van a nacionalizmuson, természetvédelmén, katonaságon, no meg a minden féle filia tűzzel és vassal való irtásán.
Ezzel az egész kanon AvP világ béli emberi rendszernek az ellentettje. Valami ami nem akar más bolygókat kizsákmányolni, valami ami nem pénzfejésre használja az embereit stb. stb.
CMC-t mindenki jófiúnak hiszi. Közben már megejtettek legalább egy 15 000 fős népirtást. Ha a felkelőkkel nem tudnak elbánni akkor a helyi civil lakosságot kezdik kivégezni. No meg fél milliárd embert hagytak a Földön az idegeneknek. Meg persze még más szemétségek. És valljuk be az AvP rajongók java a CMC-re mint jófiúkra néznek. Ennyi erővel az SS is lehetne már. És ezek védik az emberiséget. Szép világkép.

Advertisement