A narkon egy ritka Földön nem megtalálható vulkanikus érc. Főleg űrhajók hajtóműveiben alkalmazzák, mivel az ismert legkisebb hőtágulással rendelkező anyag és extrém hőmérsékleteket is könnyűszerrel kibír. Alistair 3, Crucible és Gimeno bővelkedik eme ritka ércben.

Narkon jelentősége

Példának a Conestoga osztályt vegyük alapul. A vészhelyzeti utazó sebessége (Megszakad egy kolóniával a kapcsolat, vagy lázongások vannak és minél előbb el kell érnie a célt a hajónak.) gyárilag 0,74 fényév/nap.
2179-re a Conestogák átestek egy modernizáción. Ezután az engedélyezett vészhelyzeti utazó sebesség maximum 2 fényév/nap. Viszont maga a hajó képes akár 800 fényév/napos sebességgel is haladni. A megengedett sebesség fölött még kicsivel alacsony az esély a hajtómű károsodására/hiba lehetőségére. Minél nagyobb a sebesség annál nagyobb az esély akár arra is, hogy a hajtómű szimplán elolvad az űrben a nagy terheléstől. 2190-től többek között a Conestogák hajtóműveit újra modernizálták. A kritikus részeket új narkon ötvözetekkel cserélték ki. Így a hajó új megengedett vészhelyzeti utazó sebessége 72 fényév/nap lett, révén a hajtóművek sokkal jobban bírják narkon ötvözetből készült felépítéssel ezt a terhelést.