Mára ősréginek számít, de ha nem is múzeumokban, akkor egyes fegyveres milíciáknál megtalálható. Szomália eme fegyver gyártója, a kalózok előszeretettel használták inkább riogatás céljára mintsem tűzereje miatt. Aztán beköszöntött az űrkalózkodás ideje és a fegyver is az űrbe került. Felmerül a kérdés, hogy akkor miért kapta a kalóz gyilkos nevet? Mert a kalózok bizony ezzel intézték el egymást mikor osztozkodni kellett volna. Meg aztán a Parti Őrség is használta néhány hajóján, hogy ezzel öljék az űr martalócokat.

Alapvetően a 12-es kaliberű töltényből az őzsörétet használják, bár a gyöngygolyó is elterjedt, ha nehéz páncélos ellenség kerül puskacsővégre. Egy átlag alien felsőtestét közelről egyetlen lövéssel átviszi, ha gyöngygolyóval lövik meg. A félautomata fegyverrel 10 lövést lehet leadni, effektív hatótávja 40-50 m körüli. Súlya a 4 kg-t súrolja, visszarúgása jelentős, ügyelni kell rá. Jelenleg kiképzési célokra lehet kapni, meg ha nagy a gebasz, akkor a frontra megy. Számos fegyverboltban kapható szinte ingyen. A fegyver maga megbízhatónak számít, kevés komponensből épül fel, takarítani könnyű, így egy alulképzett ember is elvégezheti némi rutinnal a karbantartást.