Predator hajók kisebbek, mint a nagy emberi hadihajók, így szemtől szembeni harcban nagy eséllyel alulmaradnának. Kivéve, ha piramis hajóról van szó. Razziának is kétszer meg kellene gondolnia, hogy csatába bocsátkozzon egy ilyennel. Piramis hajó az Ősök Tanácsa alá tartozik közvetlenül.

Tanács egyszerre csak egy ilyen hajóval rendelkezik. Az a nagy helyzet, hogy volt, nincs. Sötét klán elleni hadjáratban, ami égetően fontos volt mind az embereknek, mind az Ősök Tanácsának, egy sem volt. Feltehetően egyetlen egy létezett, amit a CMC 2192-ben Korarin megsemmisített. CMC elitalakulat betört a bolygón lévő hajóba, elhelyezett egy bombát a hajóban a reaktornál és levegőbe repítette az egészet. Így a CMC felmosta a bolygót az tanács haderejével. A hajó megsemmisítése nélkül már nehezebb lett volna a győzelem. Természetesen a tanács nem marad piramis hajó nélkül.

Piramis hajó egy mozgó erőd. Erőteljes űrcsatában, és masszív erőd a felszínen. Egyetlen gyengéje, hogy a rektornál egy nagyobb robbanás viszi magával a reaktort és a hajót. Ahhoz viszont be kell jutni. Predator faj legképzettebb és legfelszereltebb harcosain át. Ha ez mégis bekövetkezik, akkor a hajóban lévő mesterséges fészket ereszthetik ki a betolakodókra. Ami a legkülönfélébb idegeneket tartalmazza. Nem kis kihívás volt a Bravo Squad számára.

Rendelkezik a hajó több karámmal is, miben különböző állatokat tartanak. Élelemnek, idegen keltetőnek, edzés céljából. Az idegenek elsődleges feladata a hajón, az elit harcosok kondícióban tartása. A hajó rendelkezik egy ereklye tárol teremmel és börtönnel.