Két típust különíthetünk el. Egyik mely lassú mozgásra képes a lábain és közben is képes tüzelni. A másik, mely csak akkor képes lőni, ha éppen nem mozog, hanem felvette a tüzelőállást. Ezt és néhány külsőleges eltérést leszámítva ugyan azok a dolgok vonatkozna a két típusra. Nagyobb komolyabb szakralitással rendelkező klánoknál előfordulhat ilyen fegyver, de ehhez az Ősök Tanácsának jóváhagyása kell. Eme klánok is csak azért kapnak ilyen fegyvert, mert használhatják, ha a tanács valamilyen feladatot ad nekik.

A PredGun egy mozgatható predator védelmi fegyver. Ennek érdekében a szerkezet egy nagy plazmaágyút hordoz, mint fő és egyetlen fegyvert, ami komoly károkat tud okozni a legnagyobb és legpáncélozottabb célpontban is. A platform képes a Gyarmatügy hivatalosan hadrendbe állított három harckocsi típusát reggelire felfalni egy lövéssel. Bár egy jó száz tonnás szupernehéz tankba már beletörik a bicskája. A plazmaágyú nagy páncél átütő lövedéket lő, ami becsapódáskor nem csak átüti a célpont páncélját, hanem még plazma repeszeket is szétszór a környezetében. Használható légi célpontok ellen is mérsékelt hatékonysággal.

Ritka yautja technológiák egyike, mely fejlett mesterséges intelligenciával van ellátva, így nem szükséges, hogy legyen irányítója. Természetesen egy feljogosított predator bármikor parancsokat adhatnak neki, vagy irányíthatja is alkarpaneljének segítségével. A fegyver bizonyos részei, bio-ötvözetből állnak. (pl. elektronika nem, ennek borítása, a lábak stb. igen) Így harcon kívül bizonyos sérüléseket a fegyver önmagától kijavít.