AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Predator: Mindörökké éjfél - Hish Predator

Ha sorrendben olvasta a kedves olvasó (ki remélem játékos vagy leendő játékos) a cikkeket, akkor észrevehette, hogy a rendes adatbázistól eltérően eléggé másképpen fogalmazok és írok. No igen. Scott papus mellé felkerül egy másik név kit átkozhatunk!

Ő nem más, mint Victoria Blake.
Dark Horse kiadó AvP felelőse. Eredetileg nem ő volt, ám ő kinevezéséhez fűződik az AvP könyvbéli kanon totális el... el... hogy finom, kulturált és nőies legyek: elcseszése. Mert ő ezt tette, és van is képe felvállalni.

Tudtommal öt könyv kiadása fűződik az ő nevéhez.
Aliens: Katlan
Aliens: Acéltojás
Predator: Vadászok szigete
És a következő kettő mit nem lehet az eredeti kanonhoz semmiféle képen kapcsolni:
Predator: Mindörökké éjfél
Predator: Hús és vér

Utóbbi kettőről tudni kell, hogy a predatorok magukat Hish-nek nevezik nem yautjának. Hímnősek. Vagyis időszakosan váltják a nemüket. Van egy gyilok mirigy akármijük, mi olyan hormonokat termel mik miatt saját társának is neki eshet a predator. No meg... még a SOL szektorban (vagyis 100 fényéves körzetben a Földhöz viszonyítva.) értelmes fajok élnek. Predatorok embereket rabolnak, me’ méne. Más fajoktól lopott űrhajókat használnak... egy szó mint száz, az egész egy nagy baromság!

Kedves Blake kisasszony ezt, hogy reagálta le? Akinek nem tetszett a Mindörökké éjfél az olvassa el ismét. WTF?! A köbön.
E mellet azt állítja, hogy nagy alien és predator rajongó... Hát... most őszintén:
Minden AvP-ért felelős fejes olyan retardált, mint Ridley Scott vagy eme nőszemély?

Első három könyvvel különösebb bajok nincsenek. Vannak bennük logikai és kronológiai hibák, ám hasonló színvonalúak vannak a régebbi első kanonbéli történetekben is.

V2 Mindörökké éjfél elolvasása után…
24 (najó 30,5) órás szolgálatban olvastam el. Kedves kolléga kivel voltam a 24-esben, nem tudom mit gondolhatott, hogy könyvet olvasva anyázok és szitkozódok. Bizony az éjfél ilyen könyv egy AvP témában kiművelt embernek.

Blake könyveiről:
Katlan a háború előtt játszódik, e egy 200 éve kolonizált bolygóról van benne szó, miközben 2192 előtt játszódik a könyv. Ha eme 200 évet kihúzzuk elég jó kis könyv.
Acéltojás pár kisebb hibával bír. Ezen kívül jó könyv, de látszik rajta hogy az író nem olvasott más könyveket. (Ő írta az éjfélt is.)
Vadászok szigetén érződik a Hish beütés, de egyszer sem említik eme szót. Van pár olyan elem mi nagyon sántít, de még nevezhető első kanonnak.
Hús és vér, Hishek. Le is írják, de itt külön nőstény és hímek vannak. Blake kanonizációs módszere eléggé szabadelvű. Nem, nem kanon a könyv.
Éjfél maga az AvP Antikrisztusa.

Pár példa az Éjfélből:
Könyv leírja, hogy a gyilokmirigy majdnem romba döntötte egész civilizációjukat a hisheknek. Egy predator bekattant, majd a mirigy feromonjai miatt még több és több, végül az egész fajra átterjedt az eszeveszett gyilkolás. Hihető, hogy egy ilyen könnyen eszét elvesztő faj fent maradhat. Végül is szentként tisztelnek egy hisht ki a mirigyet blokkoló gyógyszert feltalálta.
Hishek analfabéták a technológiához. Amengi nevű rovarszerű rabszolga faj fejleszti a technológiájukat. Ez a faj szinte önként rabszolga, megkapják a cukros trutyijukat és feladatokat mik nekik kihívás és boldogok.
Igen rabszolgák. Ha egy faj túlfejlődik, mint az ember, hogy űrben is utazik akkor a hishek két dolgot vetnek fel. Rabszolgát csinálnak belőlük, vagy vissza küldik őket a kőkorba és vadászni rájuk tovább. Esetleg teljesen kiirtani az adott fajt.
Igen kiirtani. Sőt még gyerekeket is szemrebbenés nélkül lemészárolnak. Ez nem csak az eredeti könyvekkel mond ellent, de még a második filmmel is. GG!
Hímnősek, hat tojást raknak egyszerre de max 2 utódot tartanak meg, a legerősebbeket. Többit feldolgozóba dobják. Sőt bizonyos esetben felnőtt hishek is feldolgozóban végezhetik. Vagy a lemészárolt emberek. A feldolgozó összedarálja a lényt és az a kajájuk a hisheknek. Igen! KANNIBALIZMUS!
Ezen kívül abszolút nem tisztelik a prédát. Sőt a gyűlölet vezeti őket jó párszor. Ezenfelül ezek nem egy vadász faj. Ezek civilizációkat pusztítanak el csak úgy, vagy fajokat irtanak ki. Ezeknek semmi köze még a filmbéli lényekhez sem.
Ezen felül még rengeteg más baromság is van a könyvben, mint agyirányító szondák, vagy hogy a hishek energia pajzsot használnak. Vagy a halálcsillag…

Mindenki kerülje el messziről a Mindörökké éjfélt!

Advertisement