Jámbor és „buta” állat. Hatalmas csordákban vándorolnak élelem és víz után kutatva. A telepesek tülökorrúnak is nevezik két szarva után melyek az orrán találhatók, tülkök mögött helyezkednek el az orrlyukak. Képesek kilométerektől kiszagolni a víz lelőhelyeket, akkor is ha az méterekkel a föld alatt van. Borjaikat elevenen szülik, és féltve őrzik a ragadozókkal szemben. Az anyaállat egy évig szoptatja a kicsinyét. A fiatal borjak roppant játékosak, így jól megférnek az ember gyerekekkel is.

Miután a telepesek megérkeztek, eme állat tenyésztésével kezdtek el foglalkozni mivel béketűrő jószág és könnyen kezelhető. Hátas jószágként is használják, de fő felhasználási területük mégis a húsúk. Jó minőségű húsa ízletes és kevés zsírt tartalmaz. Bőrükből meg első osztályú alapanyag készíthető a bőriparnak. Ezt a predatorok is jól tudjak, így eme lény bőrét előszerettel használják. Gondozása és szaporítása nem nehéz, de figyelni kell, nehogy hosszú távon karámban legyenek tárolva, mert bár jól tűri a hőséget, de ha nincs mozgásterük igen agresszívvé válnak. Születéstől fogva három évig szükséges nevelni, ezután már felnőttnek számít az állat és opcionális esetben már vágható.

Miután a kolónia elpusztult egy idegen fertőzés során és a túlélők elhagyták a bolygót, a tenyésztés technikáját magukkal vitték. Más bolygókon is kialakult a rhynth tenyésztés. Nedvesebb bolygókon az állatok jobban nőnek, így gazdaságos a tenyésztésük, ellenben húsuk igazi minőségét elvesztette. A szülőbolygójukon tenyésztett példányok adnak csak igazi hat csillagos húst.