AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

Az oldalon van néhány pontrendszer, melyek az adott fajú játékos karakter fejlődését hivatott mederben vezetni. Senki nem kezdhet über erős karakterrel. Amennyiben jól játszik, megközelítheti eme szintet. Hiába van meg egy ember játékosnak minden harci skillje, attól még nem válik Herk Mondová. Ha jól játsza ki a karakterét, nos, akkor haladhat Mondo nyomdokaiban.

Skillpont

Játék szempontjából fontosak a skillek. Skillek lehetővé teszik az adott dolog használatát, vagy javítják annak használatát. Ember és predator esetén használható olyan fegyver mihez nincs skill, ellenben a mesélő nyugodtan leírja, hogy nem tudod újratárazni, nem tudsz tűzmódot váltani, vagy szimplán el sem találod az ellenséget. Ha pedig valami veszélyesebb fegyverről van szó, pl. energiafegyver, akkor lehet túl melegszik, mivel nem veszed észre, mert nem értesz hozzá.

Játékos kalandra így csak olyan fegyvert és felszerelést vihet magával mit képes használni. Ellenben kaland folyamán talált dolgot, mire nincs skillje, megpróbálhatja használni. Jobb esetben nem sikerül, rosszabb esetben megsérülhet. Így egyszerűbb inkább kerülni őket.

Hiába van valamire meg a játékos skillje, ha amit leír, az nem állja meg a helyét. Hiába van meg a játékosnak a legmagasabb orvosi képessége, ha egy belé szúrt kést kihúz. Elsősegély oktatáson kitérnek erre, hogy nem szabad kihúzni a sérültből a belé állt tárgyat, mivel ezzel elősegítjük az elvérzést.

Skillpontok szerezhetőek előtörténet révén. Kaland sikeres teljesítse révén. Sikertelen kaland teljesítése esetén is szerezhető lehet. Időnként mesélő kisebb rejtvényt vagy feladványt adhat kalandban, minek megfejtője pár skillponttal lehet gazdagabb. (maximálisan 10 sp adható így)

Szabad skillpont

Szabad skillpontok ritkán kerülnek kiosztásra. Rendszerint valami speciális alkalomkor és nem konkrét játékos karakternek, hanem magának a játékosnak. Ekkor ezeket szabadon eloszthatja a karakterei közt és átválthatja őket más dolgokká, az alábbiak szerint:

1sp 100$ Ember
1sp 75 megbecsülés Predator
3sp 1 pempő Alien
1sp 5 nikkel Ember/Predator
1sp 1sp Mind három

Visszaváltás nem lehetséges.

Fizetőeszközök

ICC kredit

Az Aliens Adventure Game alapján az ICC fizetőeszköze a kredit. (Továbbá más művekben is mikor pénz kerül szóba, akkor kreditként hivatkoznak rá. AvP: Extinction, Aliens: Rekviem) Ezt az oldalon dollár jellel jelöljük. Tényleges jelentősége nincs, elég csak a $ jelet használni. E mellet egyértelműen több másik valuta is létezik, ám hogy ne legyen túlbonyolítva a játék, ezt az egyet használjuk játék világán belül is.

Megbecsülés

Predatoroknál megbecsülés található. Ez egyértelműen játékmechanikai dolog, elvégre nincs semmiféle fizikai formája vagyis kézzel fogható értéke.

Bónusz %

$ és megbecsülés kalandokért jár, a játékosnak minél magasabb a rangja, annál nagyobb %-os bónusz. Amit a mesélő leír jutalomnak összeget, arra rá jön még a játékos rangjából adódó plusz %. Például, ha az van írva, hogy a kalandért maximálisan 400 megbecsülés jár, a játékos pedig pl. harcos rangú. A játékos pedig kiérdemli a 400 megbecsülést, akkor a rangjából fakadó 45%-os bónusz miatt 580 megbecsülést kap.

Nikkel

Nikkel egy speciális fizetőeszköz amit Aliens: Bűnös bolygó c. könyvben említenek. A nikkel ember és predator játékosok számára közös fizetőeszköz. Hozzájutni a $ vagy megbecsülés átváltásával lehet kalandban, vagy valamin túladni feketepiacon. Másodlagos kaland specifikus fizetőeszköz.

Pempő

Alienek számára nincs ténylegesen fizetőeszköznek mondható dolog. Számukra pempő van. Pempőből egy jár sikeres és sikertelen kalandokért is, feltéve ha túlélik. Ebből tudnak követő NJK-kat pótolni és képesek tojáskészítéshez felhasználni.

Ranglépés

Eredetileg a staff tagok döntötték el hogy x-y játékos kiérdemli-e a ranglépést. Volt staff tag régi ajánlata volt, hogy legyen XP rendszer és bizonyos mennyiségű XP elérése után a játékos rangot léphessen. Újabb pontrendszer lett volna így e miatt nem lett bevezetve. Így utólag jobb lett volna, már akkor feleszmélné, hogy az XP-t lelehetett volna cserélni a skillpontokra.

Tehát az összes megszerzett skillpontok száma alapján lehet rangot lépni. Annyi kikötéssel, hogy 100 sp-s csúszás lehetséges, ha a staff úgy látja, hogy a játékos még nem érett meg a ranglépésre. (Legyen ez a karakterének komolytalan kijátszása, gyakori fogalmazási hibák stb.) Ha egy alien játékos eléri a 600 össz. skillpontot, de ügyetlen, nem figyel oda eléggé emiatt a mesélő kegyesebben bánt vele, mint másokkal. Akkor el lehet halasztani a ranglépést, de mikor eléri a 700 össz. skillpontot, akkor már meg kell adni neki az új rangot.

Össz. sp Alien Predator Ember
Dolgozó Beavatott Közlegény
100 Őrvezető
200 Felderítő Tapasztalt Tizedes
300 Őrmester
400 Harcos Megbecsült Törzsőrmester
500 Főtörzsőrmester
600 5K Vadász / Harcos Zászlós
700 Alhadnagy
800 Falkavezér Cserkésző / Elit Hadnagy
900 Főhadnagy
1000 Százados
1100 Praetorian Vadászavezető / Veterán Őrnagy
1200 Alezredes
1300 Ezredes

Játékos halál esetén az skillpontok harmadolódnak. Tehát ez alapján kell a rangot is újra megadni.

Előtörténet alapján maximálisan felderítő, tapasztalt és tizedes rang járhat. Előtörténetért járó maximális skillpontok pedig 50, 80, 90. Így eme játékosok előnyben lesznek magasabb ranggal, révén plusz pénz/megbecsülés jár kalandonként nekik. Alien esetén pedig már egy NJK-val kezdhet.

Logikus lenne predatoroknál össz. megbecsülés alapján, alieneknél össz. pempő alapján rangot kiszámolni, ám ember esetén maradna régi rendszer vagy a skillpontos. Egyszerűség kedvéért mind a három fajnál a skillpontos van ezért.

Advertisement