AvP:War FRPG Wiki
Advertisement

2159-ben az LV-178 nukleáris balesetben megsemmisült kolónia például csak eme ásvány bányászatára szakosodott. Eme bolygó egyike a leggazdagabb trinomit lelőhelyeknek, eme ásvány a Földön nem található meg, ha meg igen akkor pár szilán az egész bolygón.
Tizenötször keményebb, mint a gyémánt. Több millió tonna kőzetet kell kibányászni, ahhoz, hogy csupán fél tonna trinomit ki legyen termelve. És ez még egy gazdag trinomit bánya aránya. Trinomit kis erekben fordul elő a talajban. Környezetében a talajban kevésbé sűrű anyagok vannak pl. homok, pala, kvarc, és más kristályok. Kibányászott kőzetből/talajból a trinomit elkülönítése időigényes. Bányászathoz robbanó tölteteket és plazmafáklyákat használnak. Külön engedéllyel 2160-tól, ha élettelen a bolygón folyik a bányászat, akkor hidrogén-fluorid (folypátsav/folysav) megfelelő védőfelszereléssel is alkalmazható. Folysav platina és trinomit fémekkel nem reagál. Így könnyen kifejthető eme két fém a kőzetből eme savval. Amennyiben közvetlenül a bányászatra nem használható, akkor a már kibányászott kőzetet bontják ezzel.
Trinomit ritkasága miatt nem került a fegyver és hétköznapi ipar alapanyagai közé. Viszont ékszerészet és finom precíziós eszközök előállításához alkalmazzák.

Advertisement