Olyan ember ki ránézés alapján képes megmondani kinek hány hajszála van, vagy pár másodperc alatt képes kiolvasni egy könyvet. Na és persze 100%-ban érti az idegenek kommunikációját. Persze ha Isten sokat ad, sokat is vesz el, az ilyen emberek általában furcsák, szociálisan fogyatékosak és értelmileg is. Régen boszorkánynak hitték őket és máglyán kötöttek ki. Pearl nevű lány a Katlan könyv egy szereplője, ő ilyen ember. Elméletileg százévente születik egy ultra-savant.

Pearl érti az alienek mentális kommunikációját. Amikor az idegenek elkapták egy hajszála sem görbült, sőt falhoz sem ragasztották. Lehet, hogy az idegenek is értették, amit ő „mond”. A lány értette, hogy ő lesz az idegenek királynője és ennek örült… mert… igen értelmi fogyatékos volt. Az is tény, hogy ő engedte el az idegeneket a hajón. A hibernált idegenek kommunikációját hallotta. Számára csak madárkák csiripelése volt. Mikor a legénység egyik tagja be akarta bizonyítani, hogy a lány egy ultra-savant, akkor neki adta a rakomány jegyzéket (állatokat szállítottak Smaragd Zónára kecskétől a Smilodonig bázáróan), mit gyorsan átnézet. Majd kikérdezte véletlenszerűen, hogy melyikben mi is van. Ekkor tudta meg melyik konténerben vannak a csempészett idegenek.